Ιστορική στιγμή για την Κίνα: Απογειώθηκε το επανδρωμένο διαστημόπλοιο Shenzhou-12 – Στις τοιχογραφίες της Adele Renault, τα περιστέρια δεν είναι εκνευριστικά

Η πρώτη επανδρωμένη διαστημική αποστολή της Κίνας με προορισμό τον διαστημικό της σταθμό απογειώθηκε το πρωί της Πέμπτης (17/6).

Μέσα σε ένα πελώριο νέφος γκρίζου καπνού, ο πύραυλος Long March 2F που μεταφέρει το διαστημόπλοιο Shenzhou-12, στο οποίο επιβαίνουν τρεις αστροναύτες, απογειώθηκε από το κέντρο διαστημικών εκτοξεύσεων της Τζιουτσουάν, στην έρημο Γκόμπι, στις 09:22 ώρα Πεκίνου (04:22 ώρα Ελλάδας).

Οι τρεις αστροναύτες θα παραμείνουν για τρεις μήνες στον υπό κατασκευή κινεζικό διαστημικό σταθμό, το πιο μακρό χρονικό διάστημα που έχει παραμείνει οποιοσδήποτε κινέζος αστροναύτης σε χαμηλή τροχιά. Θα διαμείνουν στο Τιανχέ («Ουράνια αρμονία»), το μοναδικό τμήμα του διαστημικού σταθμού που είναι ήδη επιχειρησιακό αφού τέθηκε σε χαμηλή τροχιά στα τέλη Απριλίου (σε ύψος 350-390 χιλιομέτρων).

Ο κινεζικός διαστημικός σταθμός αναμένεται να παραμείνει στο διάστημα για τα επόμενα περίπου 10 χρόνια.

Η αποστολή Σεντζού-12 θα είναι η τρίτη από τις 11 που θα χρειαστούν για την ολοκλήρωση της κατασκευής του σταθμού μεταξύ του 2021 και του 2022. Προβλέπεται να γίνουν τέσσερις επανδρωμένες πτήσεις.

Πέραν του τμήματος του Τιανχέ που βρίσκεται ήδη σε τροχιά, τα δύο τμήματα που μένουν – πρόκειται για εργαστήρια – σχεδιάζεται να σταλούν στο διάστημα την επόμενη χρονιά. Θα επιτρέψουν να διεξαχθούν πειράματα στα πεδία της βιοτεχνολογίας, της ιατρικής, της αστρονομίας και των διαστημικών τεχνολογιών.

Οι τρεις αστροναύτες καλούνται να φέρουν σε πέρας τη συντήρηση της μονάδας, να εγκαταστήσουν υλικό, να κάνουν εξόδους στο διάστημα, να φροντίσουν την προετοιμασία μελλοντικών αποστολών για την επέκταση του διαστημικού σταθμού και των χώρων διαμονής μελλοντικών πληρωμάτων.

Εν μέσω της συνεχιζόμενης κλιμάκωσης των εντάσεων με τη Δύση, η επιτυχία της αποστολής αποτελεί ζήτημα πρεστίζ για το Πεκίνο, που ετοιμάζεται να εορτάσει την 1η Ιουλίου την εκατονταετηρίδα του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας.

Στις τοιχογραφίες της Adele Renault, τα περιστέρια δεν είναι εκνευριστικάΣτις τοιχογραφίες της Adele Renault, τα περιστέρια δεν είναι εκνευριστικά

Η Βελγίδα καλλιτέχνις δρόμου Adele Renault έχει μια καταπληκτική ικανότητα να μετατρέπει μια ενόχληση της καθημερινότητάς μας στην πόλη σε ένα εξαιρετικά όμορφο πλάσμα· τα υπερμεγέθη περιστέρια της κοσμούν τυφλές όψεις κτηρίων σε αστικά κέντρα σε όλον τον κόσμο.

Η καλλιτέχνις από τη Λιέγη ξεκίνησε εδώ και λίγα χρόνια αυτό που αποκαλεί «μια περιπλάνηση στον μακρόκοσμο, εστιάζοντας την προσοχή της στα πούπουλα, τα οποία έβρισκε ότι είναι πολύ γοητευτικά. «Η υφή είναι πιο εντυπωσιακή και ενδιαφέρουσα από ό,τι το όλον» εξηγεί. «Κατά κάποιον τρόπο, τα πούπουλα έχουν γίνει η δική μου γλώσσα. Τώρα, τα δημιουργώ χωρίς να ανατρέχω σε φωτογραφία, περισσότερο σαν άσκηση διαλογισμού που δημιουργεί υφή και απαλότητα ως αποτέλεσμα».

Αν και στο παρελθόν εστίαζε σε μπλε και μωβ αποχρώσεις, στις πιο πρόσφατες τοιχογραφίες παίζει περισσότερο με το χρώμα εισάγοντας έντονες αποχρώσεις ουράνιου τόξου.

Έως τα τέλη Ιουνίου εκθέτει μικρότερα έργα της στην γκαλερί Moberg Gallery στην πόλη Des Moines της Πολιτείας της Άιοουα – στον λογαριασμό της στο Instagram (https://www.instagram.com/adelerenault/) μπορεί ο ενδιαφερόμενος να πάρει γεύση.

Παράλληλα, ετοιμάζει ατομική έκθεση στο Βέλγιο με τη σειρά έργων της «Plantasia», στην οποία με τον ίδιο τρόπο εστιάζει σε λεπτομέρειες φύλλων.