Θέλεις τη ζωή σου; Θα πληρώσεις – «Θυσία της αντιεκπαιδευτικής κυβερνητικής πολιτικής τα προσωπικά δεδομένα»

Κάθε μεγάλη κρίση αποτελεί συμφορά για τη χώρα και την πλειονότητα του πληθυσμού της και μεγάλη ευκαιρία πλουτισμού για κάποιους πολύ λίγους και οικονομικά ισχυρούς. Το ίδιο συμβαίνει και τώρα με την υγειονομική κρίση, καθώς ο ιδιωτικός τομέας υπηρεσιών Υγείας φαίνεται πως βρήκε την ευκαιρία να βγάλει χρήμα.

Στον «Φακό της “Εφ.Συν.”» σήμερα υπάρχουν όλα τα στοιχεία. Αλλά και το πιο τραγικό: θύματα της αισχροκέρδειας των επιτήδειων αυτή τη φορά είναι οι καρκινοπαθείς. Αυτοί που αγωνίζονται για να σώσουν τη ζωή τους και εκείνοι που δίνουν τιτάνια μάχη για να την παρατείνουν όσο μπορούν.

Καταρχήν οι ιδιώτες πάροχοι Υγείας βγάζουν χρήμα με το τεστ διάγνωσης του νέου κορονοϊού (το χρεώνουν από 100 έως 300 ευρώ) από τους ασθενείς που είναι υποχρεωμένοι να το κάνουν -είτε είναι καρκινοπαθείς είτε όχι- και εξαναγκάζονται να προσφύγουν στον ιδιωτικό τομέα λόγω αδυναμιών του Δημοσίου.

Η κυβέρνηση τους έστρωσε το έδαφος, καθώς δεν φρόντισε να συνταγογραφείται το τεστ και να γίνεται -όπως στα λόγια ισχυρίζεται- δωρεάν. Θα άφηναν, μήπως, οι αετονύχηδες ανεκμετάλλευτη τέτοια ευκαιρία;

Με τους καρκινοπαθείς, όμως, οι κερδοσκόποι ξεπέρασαν κάθε όριο. Στη διάρκεια της πανδημίας, πολλοί καρκινοπαθείς που είχαν ανάγκη ακτινοθεραπειών κατέφυγαν στον ιδιωτικό τομέα Υγείας. Και αυτό λόγω αδυναμίας του δημοσίου τομέα να τους καλύψει, αφού αραίωσαν τα ραντεβού για να μην προκαλείται συνωστισμός.

Οι ιδιώτες πάροχοι είδαν αυτή την εξέλιξη ως ευκαιρία να εισρεύσει χρήμα στα ταμεία τους, παραβιάζοντας προκλητικά τις συμβάσεις που έχουν με τον ΕΟΠΥΥ.

Ετσι, απαιτούν και παίρνουν εκβιαστικά και παράνομα από τους ασθενείς (από όσους μπορούν), για να τους εξυπηρετήσουν, μεγάλα ποσά. Θέλεις τη ζωή σου; Θα πληρώσεις. Τόσο απλά και τόσο κυνικά. Αλλά αυτοί οι κύριοι είναι γνωστοί για τις πρακτικές τους.

Το ερώτημα είναι γιατί η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο δεν κάνουν τίποτε, ενώ έχουν ενημερωθεί και γνωρίζουν την κατάσταση; Μια είναι η λύση. Να εφαρμοστούν μέχρι κεραίας οι συμβάσεις και να επιστραφούν τα χρήματα σε αυτούς που εκβιάστηκαν για να πληρώσουν. Εχετε αντίρρηση κ. Μητσοτάκη, κ. Μπεκίρη (ο τοποτηρητής του πρωθυπουργικού επιτελικού κράτους στο υπουργείο Υγείας) και εσείς κ. Κικίλια;

“Εφ.Συν.”

«Θυσία της αντιεκπαιδευτικής κυβερνητικής πολιτικής τα προσωπικά δεδομένα»

Μνημείο αυταρχισμού, γραφειοκρατικού φετιχισμού και αντιγραφή εγχειριδίου λειτουργίας τηλεοπτικού studio, χαρακτηρίζει η Επιτροπής Παρακολούθησης και Ελέγχου του Κυβερνητικού Έργου Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ την υπουργική απόφαση για ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες με πρόσχημα την απουσία μαθητών λόγω της πανδημίας.

Ο ΣΥΡΙΖΑ καλεί τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, τους γονείς και τους μαθητές σε πανεκπαιδευτικό μέτωπο και σε κινητοποιήσεις για την ακύρωση των κυβερνητικών σχεδιασμών στην εκπαίδευση και την απόσυρση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας, που όπως σημειώνει «γυρνά την εκπαίδευση στην εποχή των μνημονίων».

Στη σχετική ανακοίνωση σημειώνεται ότι «η υπουργός Νίκη Κεραμέως είναι αποφασισμένη να τορπιλίσει την εκπαιδευτική διαδικασία και να θέσει σε κίνδυνο ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα εκατοντάδων χιλιάδων μαθητών και εκπαιδευτικών.  Η ιδέα να μετατραπεί η σχολική τάξη σε ένα πρόχειρο, αντιπαιδαγωγικό live streaming, σοκάρει όταν προέρχεται από την πολιτική ηγεσία ενός υπεύθυνου -υποτίθεται- υπουργείου. Ο δάσκαλος καλείται μαζί με τα συνήθη καθήκοντά του και την πρόσθετη επιτήρηση των υγειονομικών μέτρων, να ασκεί και εκείνα του παραγωγού, σκηνοθέτη και ηχολήπτη, έχοντας μάλιστα και την ηθική ευθύνη να μην μεταδοθεί κάτι που θίγει την προσωπικότητα ενός παιδιού».

Με κάμερες η επιστροφή στα θρανία

Παράλληλα, υπογραμμίζεται πως «αν και το υπουργείο Παιδείας θολώνει τα νερά κάνοντας λόγο για καινοτόμες πρακτικές και χρήση νέων τεχνολογιών, ο πυρήνας της εκπαιδευτικής διαδικασίας που προτείνει, στηρίζεται σε μοντέλα περασμένων δεκαετιών, όπου το μάθημα δομείται στην “εκφώνηση” της διδακτέας ύλης και όχι στην ομαδοσυνεργατική μέθοδο μάθησης και την αλληλεπίδραση διδάσκοντα και διδασκομένων. Αν τα πράγματα ήταν έτσι, θα αρκούσαν απλώς μερικές μεταδόσεις μαθημάτων από την τηλεόραση, μήπως και διασωθεί η εικόνα της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, έστω με τη βοήθεια των φιλικών της ΜΜΕ.

»Σε ό,τι αφορά λοιπόν στην επιστροφή σε ένα καταδικασμένο, σκοτεινό παρελθόν και σε έναν αντιδημοκρατικό κατήφορο, πράγματι η υπουργός Παιδείας δεν κάνει «ούτε ένα βήμα πίσω», αλλά πολλά. Είναι εκείνη που βουτά βαθιά στο παρελθόν της εκπαίδευσης με  την  επαναφορά  -από τη δεκαετία του 1950- της  αναγραφής της διαγωγής στα απολυτήρια και από τα βάθη του 20ου αιώνα, του εκπαιδευτικού μονόλογου από την έδρα. Παράλληλα, τόσο η νομοθετική ρύθμιση όσο και η υπουργική απόφαση καταπατούν συνταγματικές επιταγές και τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων (GDPR) της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πιο ειδικά:

  • γιατί απουσιάζει από την υπουργική απόφαση η έγγραφη γνώμη και το αποτέλεσμα της διαβούλευσης με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα με την οποία εγκρίνει την απαιτούμενη Εκτίμηση Αντικτύπου; Η Εκτίμηση τέθηκε σε διαβούλευση;
  • ποιος παράγοντας, με ποια προσόντα, σε πόσο χρόνο και με ποια μεθοδολογία εκπόνησε και παρέδωσε την Εκτίμηση Αντικτύπου την ίδια ημέρα με τη δημοσίευση της απόφασης;
  • γιατί δεν προβλέπεται η συναίνεση των μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών;
  • υπάρχει συμφωνητικό αποδοχής δωρεάς και σύμβαση Επεξεργασίας Δεδομένων (DPA) μεταξύ υπουργείου Παιδείας και της εταιρίας Cisco για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων;
  • πως αποδεικνύεται πως η πλατφόρμα Webex της Cisco συμμορφώνεται με τον GDPR;
  • στην παράγραφο 5 προβλέπεται πως τα δεδομένα εκπαιδευτικών και μαθητών «δύνανται» να κοινοποιούνται στην εταιρία Cisco. Δεν γνωρίζει η υπουργός που είναι και νομικός πως τα άρθρα 26 και 28 του GDPR ορίζουν την υλοποίηση επεξεργασίαςδεδομένων, άρα η ενημέρωση και η συγκατάθεση των χρηστών είναι υποχρεωτική ΠΡΙΝ την επεξεργασία;
  • ποια είναι η γνώμη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και των αρμοδίων διευθύνσεων του υπουργείου για την live streaming εκπαίδευση; Από πότε οι ιδιωτικές εταιρίες υποκαθιστούν τους θεσμούς της Πολιτείας;

Ο ΣΥΡΙΖΑ διευκρινίζει πως «ολα τα παραπάνω, που με αντιδημοκρατικό τρόπο και πρωτοφανή θρασύτητα διαπράττει η υπουργός Παιδείας, δεν θα είχαν προκύψει αν δεν είχε αποφασιστεί η αχρείαστη επαναλειτουργία των σχολείων, πλην της Γ’ Λυκείου. Θέση που υποστήριξε από την αρχή ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και το σύνολο των εκπαιδευτικών φορέων, με παράλληλη συνέχιση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης – παρά τις ανεπάρκειες και την ελάσσονα συνεισφορά του υπουργείου Παιδείας και την παντελή αδράνεια του ΙΕΠ. Χαρακτηριστικό γνώρισμα της κυβερνητικής αλαζονείας είναι και η διαρκής άρνηση να απαντηθεί σε ποια άλλη χώρα εφαρμόζεται η live streaming εκπαίδευση, όταν μάλιστα η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα προειδοποιεί για την “υψηλή επικινδυνότητα” της ρύθμισης και ζητά τουλάχιστον ένα μήνα για να την μελετήσει».