«Η σύγχρονη ελληνική δραματουργία μπορεί να βγει και εκτός συνόρων»

Μετά από μια βραδιά στην «Αρτζεντίνα»

Η έννοια του καλλιτέχνη για τον Σταύρο Δάλκο είναι σίγουρα πολυσήμαντη. Ο ίδιος γράφει θεατρικά έργα, σκηνοθετεί και παίζει, ενώ παράλληλα, συνθέτει μουσική, γράφει στίχους, τραγουδάει και δημιουργεί μοναδικά βίντεο στο YouTube.  

Αυτή την περίοδο παρουσιάζει την «Αρτζεντίνα», ένα δικό του θεατρικό έργο που συν-σκηνοθετεί με τον Γιώργο Αλεβυζάκη. Οι δύο τους, μετά την περσινή επιτυχία της παράστασης επιστρέφουν στη σκηνή του 104, για λίγες παραστάσεις, κάθε Τετάρτη και Πέμπτη. Όσοι τους παρακολουθούν, φεύγουν με τις καλύτερες εντυπώσεις σε μια πολύ «ζωντανή» παράσταση, όπου πολλοί μπορεί να δούμε σκηνές σχεδόν βιωματικές.

● Πείτε μας δύο λόγια για την «Αρτζεντίνα». 

Η «Αρτζεντίνα» ως πρώτη έμπνευση ήρθε όταν βρισκόμουν στο μεζεδοπωλείο ενός φίλου μου την ώρα του κλεισίματος και ένας επίμονος θαμώνας δεν έλεγε να αποχωρήσει με τίποτα. Αυτή η συνθήκη μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρουσα θεατρικά και άρχισα σιγά σιγά να γράφω την πρώτη σκηνή. Στη συνέχεια, αυτή η σκηνή έγινε ένα ολόκληρο θεατρικό έργο, με δύο φίλους που ο ένας θέλει να κλείσει το μαγαζί του, την «Αρτζεντίνα», για να πάει στην οικογένειά του, ενώ ο άλλος τον κρατάει με νύχια και με δόντια εκεί, για να του ζητήσει μία χάρη…

● Είναι πιο εύκολο ή πιο δύσκολο να σκηνοθετεί και να παίζει κανείς ένα δικό του κείμενο;  

Σίγουρα το να γράφεις, να σκηνοθετείς και να παίζεις έχει πολλές δυσκολίες. Με τον Γιώργο Αλεβυζάκη συμπρωταγωνιστούμε αλλά και συν-σκηνοθετούμε την παράσταση, οπότε, κατά κάποιον τρόπο, ο ένας έγινε ο σκηνοθέτης του άλλου.

● Υπάρχει κάποια φράση του έργου που σας συγκινεί ιδιαίτερα;  

Ναι, η φράση του Παντελή για τον πατέρα του, όταν οι δύο πρωταγωνιστές αρχίζουν να σκαλίζουν τα χρόνια της παιδικής τους ηλικίας: «Μακάρι να έφτανε μόνο αυτό, ρε Αποστόλη. Μακάρι να χρειαζότανε μόνο αυτό ένας πατέρας. Να μη βαράει τα παιδιά του…»

● Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε μια άνθηση του νέου ελληνικού έργου και μάλιστα πολλές από αυτές τις παραστάσεις σημειώνουν μεγάλη εμπορική και καλλιτεχνική επιτυχία. Εσείς από την πλευρά του δημιουργού πώς βλέπετε αυτή τη στροφή; Πιστεύετε ότι θα έχει μέλλον;  

Θεωρώ ότι έχουμε πολύ καλούς σύγχρονους Έλληνες θεατρικούς συγγραφείς, που όμως δεν έχουν προβληθεί όσο θα έπρεπε. Μακάρι αυτή η στροφή προς το νέο ελληνικό έργο να έχει και συνέχεια, ώστε να μπορέσει η σύγχρονη ελληνική δραματουργία να βγει και έξω από τα σύνορα της χώρας μας.

● Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Νίκας και για το έργο έχετε βραβευτεί με έπαινο από την Ένωση Κριτικών Θεάτρου. Τι σημαίνει αυτό για έναν νέο δημιουργό;  

Ο έπαινος αυτός ήταν μια μικρή αναγνώριση των προσπαθειών μας και σίγουρα μας έδωσε ώθηση για να συνεχίσουμε την «Αρτζεντίνα» και αυτή τη σεζόν. Και είναι ευκαιρία να ευχαριστήσω και τις εκδόσεις Νίκας αλλά και την Ένωση Κριτικών Θεάτρου για την πολύτιμη στήριξή τους.

● Πότε γεννήθηκε μέσα σας το μικρόβιο της υποκριτικής;

Όπως πολλά παιδιά, μικρός έλεγα ότι θέλω να γίνω ηθοποιός. Βέβαια έλεγα ότι θέλω να γίνω και ποδοσφαιριστής, οπότε μάλλον το έλεγα χωρίς να ξέρω πραγματικά τον λόγο. Με το θέατρο ξεκίνησα να ασχολούμαι ερασιτεχνικά κάπου στα 27 μου με τη θεατρική ομάδα των Θερμιωτών της Κύθνου. Από κει και πέρα με γοήτευσε και στη συνέχεια με τη συμμετοχή μου σε θεατρικά σεμινάρια, σιγά σιγά άρχισα να μπαίνω και στον χώρο του επαγγελματικού θεάτρου, ενώ παράλληλα άρχισα να γράφω και τα δικά μου θεατρικά κείμενα.

● Παράλληλα ασχολείσαι και με τη μουσική σύνθεση. Μίλησε μας για την τελευταία σου δισκογραφική δουλειά με τίτλο «Σ’ ένα Καραντουζένι».  

Ναι η μουσική και η μουσική σύνθεση συγκεκριμένα, είναι η πρώτη μου αγάπη. Το «Σ’ ένα καραντουζένι» είναι η τρίτη μου προσωπική δισκογραφική δουλειά και ολοκληρώθηκε μέσα στο 2020, σε στίχους και μουσική δική μου.

● Ο τίτλος είναι και μια αναφορά στο ομώνυμο τραγούδι του Μάρκου Βαμβακάρη;  

Σίγουρα επηρεάστηκα από κει, αλλά ο δίσκος μάλλον συμβολίζει τον εγκλωβισμό σου σε ένα συγκεκριμένο συναίσθημα από το οποίο δεν μπορείς να ξεφύγεις. Παρ’ ότι ο τίτλος μπορεί να παραπέμπει σε ρεμπέτικα, το ύφος των τραγουδιών θα έλεγα ότι είναι μάλλον ηλεκτρονικό-ροκ-έντεχνο.

● Επόμενα καλλιτεχνικά σχέδια.  

Προς το παρόν, μαζί με τον Γιώργο Αλεβυζάκη, διοχετεύουμε όλη την ενέργειά μας, προκειμένου η «Αρτζεντίνα» να αφήσει το δικό της αποτύπωμα στη συνείδηση του θεατρικού κοινού. Ο χρόνος θα δείξει…


Το θεατρικό έργο «Αρτζεντίνα» έχει αποσπάσει έπαινο στα Βραβεία Κριτικών Θεάτρου 2020/21, ενώ κυκλοφορεί σε κεντρικά βιβλιοπωλεία από τις Εκδόσεις Νίκας.  

Κείμενο: Σταύρος Δάλκος  

Ερμηνεία-Σκηνοθεσία: Γιώργος Αλεβυζάκης, Σταύρος Δάλκος  

Φωτογραφίες-βίντεο παράστασης: Βάσια Παππά  

Φωτισμοί: Χρήστος Τσαμπάς  

Επιμέλεια μουσικής: Σταύρος Δάλκος  

Τηλ. κρατήσεων: 210 3455020 / 694 270 4613  

Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος: 12€ / Φοιτητικό, ανεργίας, ατέλειες: 8€  

Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά  

Κάθε Τετάρτη και Πέμπτη, στις 21:00  

Προπώληση: https://www.viva.gr/tickets/theater/artzentina/  

Στο Θέατρο 104 (Ευμολπιδών 41, Κεραμεικός)

Στάση Μετρό Κεραμεικός

Κατερίνα Κουτσελάκη