Η κυβέρνηση μοιράζει τα 11 εκατ. ευρώ σε άγνωστες ιστοσελίδες μηδαμινής επισκεψιμότητας

Με κρυφά κριτήρια που μέχρι και σήμερα η κυβέρνηση δεν έχει τολμήσει να αποκαλύψει μοιράζει αλά… ΚΕΕΛΠΝΟ σε γνωστά, άγνωστα αλλά και μη… εξαιρετέα ΜΜΕ τα 11 εκατομμύρια ευρώ της καμπάνιας “Μένουμε Σπίτι”.

Μερίδιο από το ζεστό κρατικό χρήμα λαμβάνουν γνωστά ειδησεογραφικά sites, στα οποία συμπεριλαμβάνεται και αυτό της… συζύγου του υπουργού Υγείας που αν και έχει “ανάλαφρο” περιεχόμενο – και όχι ειδησεογραφικό – κατάφερε να μπει στη λίστα. Άραγε αν το documentonews.gr και το koutipandoras.gr είχαν και αυτά ανάλογη θεματολογία, θα είχαν συμπεριληφθεί;

Η κυβέρνηση τα έχει αποκλείσει σκανδαλωδώς από την καμπάνια του “Μένουμε Σπίτι” μαζί φυσικά την εφημερίδα Documento. Και όλα αυτά χωρίς να έχει γνωστοποιήσει για ποιούς λόγους και με ποιά κριτήρια. Πως είναι δυνατόν να αποκλείονται μια από τις μεγαλύτερες κυριακάτικες εφημερίδες και δυο από τα δημοφιλέστερα ειδησεογραφικά sites;

Χρήμα αλά ΚΕΕΛΠΝΟ σε άγνωστα sites

Ζεστό κρατικό χρήμα λαμβάνουν πέρα των γνωστών ιστοσελίδων και πάρα πολλές άλλες, σχεδόν ανύπαρκτες, που βρίσκονται στον πάτο της διαδικτυακής επισκεψιμότητας. Ο τρόπος που επέλεξε η ΝΔ να μοιράσει τα εκατομμύρια της πανάκριβης καμπάνιας θυμίζει τακτικές ΚΕΕΛΠΝΟ, όταν δηλαδή χιλιάδες ευρώ έβγαιναν από τον κρατικό κορβανά κάθε μήνα για να δοθούν ακόμη και σε ιστοσελίδες – “φαντάσματα”, όπως την περίφημη “Βελόνα και κλωστή”. Μάλιστα όπως θα διαβάσετε παρακάτω, σε μια περίπτωση συναντάται και εκδοτική εταιρεία που είχε εμπλοκή στο σκάνδαλο Novartis.

Στη λίστα των ιστοσελίδων που έχουν πάρει μερίδιο από την πίτα της πανάκριβης καμπάνιας που όπως έγραψε πριν λίγες μέρες το documentonews.gr υλοποιείται με… ελεύθερο και δωρεάν δημιουργικό (λόγκο) βρίσκονται άγνωστα στο ευρύ κοινό sites τα οποία διαθέτουν μηδαμινή επισκεψιμότητα.

Στον μακρύ κατάλογο των ΜΜΕ που παίρνουν κρατικό χρήμα συμπεριλαμβάνονται και sites της Ethos Media, εταιρείας που όπως αποκάλυψε το Documento αναφέρεται σε έκθεση του FBI στο #Novartis_Gate όσον αφορά το “πάρτι μίζας” με… “πλυντήρια” ανύπαρκτα ΜΜΕ.

Πιο συγκεκριμένα, όπως σημειώνεται στο σχετικό έγγραφο, η Ethos Media «ήταν μία από τις εταιρείες που χρησιμοποιήθηκε σε σχέδια δωροδοκίας Ο Νίκος Μανιαδάκης, σύμβουλος στον τομέα φροντίδας υγείας, υπαινίχθηκε ότι η Novartis έκανε δουλειές με την Ethos Media».

Στον πάτο της επισκεψιμότητας

Ας δούμε όμως παραδείγματα ιστοσελίδων ΜΜΕ με πάρα πολύ χαμηλή ή ανύπαρκτη επισκεψιμότητα. Για την έρευνά μας βασιστήκαμε στα δεδομένα του similiarweb, της δημοφιλέστερης και πιο έγκυρης πλατφόρμας για την καταγραφή της επισκεψιμότητας ιστοσελίδων του διαδικτύου. Επειδή μερικά sites δεν υπήρχαν καν στη βάση δεδομένων της, χρησιμοποιήσαμε και το Alexa, μια ακόμη γνωστή πλατφόρμα καταγραφής analytics (στατιστικά) ιστοσελίδων.

Χωρίς καμία λογική, τουλάχιστον ως προ το πιο βασικό, την επισκεψιμότητα μιας ιστοσελίδας, η κυβέρνηση μοιράζει αφειδώς χιλιάδες ευρώ. Sites όπως τα Parapolitika.gr (361η), eleftherostypos.gr (461η), news.gr (298η), liberal.gr (266η), ereportaz.gr (3.584η), usay.gr (1.435η), τα οποία βρίσκονται αρκέτα πιο κάτω από το documentonews.gr και το koutipandoras.gr, συμπεριλήφθησαν στην πανάκριβη καμπάνια.

Για να μπορείτε να συγκρίνεται, κρατήστε στο μυαλό σας ότι το documentonews.gr βρίσκεται στην 147η θέση όλων των sites στην Ελλάδα με βάση τα στοιχεία του similarweb ενώ το koutipandoras.gr στην 250η.