Η Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων στο Μέγαρο Μουσικής

Η Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων υπό τον Διονύση Γραμμένο συνοδεύει την Άννα Φεντόροβα στο «Κοντσέρτο για πιάνο αρ.1» του Τσαϊκόφσκι

Έργα Γκλίνκα, Τσαϊκόφσκι και Ρίμσκι-Κόρσακοφ ερμήνευσαν οι ταλαντούχοι μουσικοί της Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων.

Στις 13/11/2021, στη μεγάλη αίθουσα του κρατικού Μεγάρου Μουσικής, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος διηύθυνε την Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων σε συναυλία υπό την αιγίδα και με την οικονομική υποστήριξη του ΥΠΠΟ.

Ας υπενθυμίσουμε ότι η ΕΛΣΟΝ ιδρύθηκε το 2017 από τον Διονύση Γραμμένο, αποτελείται από νέους Ελληνες μουσικούς που ζουν στη χώρα μας αλλά και στο εξωτερικό και λειτουργεί με χρηματοδότηση του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση.

Το έργο της αναγνωρίστηκε πρόσφατα με την ένταξή της στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εθνικών Ορχηστρών Νέων, ενώ είναι φιλοξενούμενη στο ΜΜΑ από το 2020.

Το πρόγραμμα της συναυλίας περιλάμβανε πασίγνωστα, δημοφιλή έργα του ρωσικού μουσικού ρομαντισμού. Ξεκίνησε με μια φλογερά ορμητική, αθλητικά αρθρωμένη ανάγνωση της εισαγωγής στην όπερα «Ρουσλάν και Λιουντμίλα» του Γκλίνκα. Ακολούθησε το «Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 1» του Τσαϊκόφσκι, που ερμήνευσε η Αννα Φεντόροβα την οποία είχαμε πρωτοακούσει όχι υπό ιδανικές συνθήκες σε υπαίθρια συναυλία στη Λίμνη Βουλιαγμένης το 2017, σε μια από τις πρώτες εμφανίσεις της νεοσύστατης τότε ΕΛΣΟΝ. Πολύ καλή, έμπειρη πιανίστρια, η 31χρονη Ρωσίδα πιανίστρια ηγήθηκε μιας ακριβούς, δυναμικά διαπλασμένης εκτέλεσης του συγκρουσιακά φορτισμένου κοντσέρτου. Την απαιτητική μουσική του Τσαϊκόφσκι απέδωσε πειστικά, με αβίαστη δεξιοτεχνική επάρκεια και μουσικότητα αλλά, ταυτόχρονα, με συναίσθηση των ιδιαιτεροτήτων τής γεμάτης σκιές και αντιθέσεις δραματουργίας της.

Η συναυλία ολοκληρώθηκε μελωδικά με την τετραμερή εξωτική «Σεχραζάντ» του Ρίμσκι-Κόρσακοφ. Στις επιδόσεις της ΕΛΣΟΝ κυριάρχησαν η αίσθηση της γεμάτης ζήλο εγρήγορσης και του παλλόμενου από ενέργεια δυναμισμού. Ωστόσο ήταν καταφανής η αδρομερώς μόνον επεξεργασμένη διάπλαση της μουσικής, από την οποία έλειψαν κυρίως διαβαθμίσεις και εσωτερικές ισορροπίες δυναμικής, καθώς επίσης εκφραστικές εκλεπτύνσεις.

Γιάννης Σβώλος