Η απόφαση του Πολιτικού Συμβουλίου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία ~ Προανακριτική σήμερα το μεσημέρι η συνεδρίαση

«Αναγκαίο όσο ποτέ να δουλέψουμε για τη δημιουργία μιας ευρύτερης κοινωνικής και πολιτικής συμμαχίας με στόχο τη δημιουργία μιας νέας πλειοψηφίας πάνω σε ένα προοδευτικό σχέδιο κοινωνικής και οικονομικής ανασυγκρότησης», τονίζεται χαρακτηριστικά στην απόφαση του ΠΣ του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδ. Συμμαχία

Αναλυτικά η απόφαση μετά τη σημερινή (29/4/2020) συνεδρίαση του Πολιτικού Συμβουλίου του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία:

Ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία από την αρχή της υγειονομικής κρίσης στάθηκε στο ύψος της ευθύνης που αρμόζει στην αξιωματική αντιπολίτευση. Συνέβαλλε με τις γνώσεις των στελεχών του και την συλλογική του επάρκεια στο να ληφθούν μέτρα ενίσχυσης του εθνικού συστήματος υγείας, και πρότεινε λύσεις αποτελεσματικές και άμεσες. Ήταν ξεκάθαρα στη θέση του επισπεύδοντος όσον αφορά την λήψη μέτρων για την αποτροπή διασποράς του κορονοϊού, την ώρα που η στάση πολλών κυβερνητικών στελεχών άφηνε περιθώριο αμφισβήτησης των αναγκαίων μέτρων.

Ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία στάθηκε στο ύψος ανάλογης ευθύνης, όσον αφορά και τις πολιτικές για την οικονομία και την εργασία. Ακόμα περισσότερο, στάθηκε με αυστηρότητα απέναντι στα επαναλαμβανόμενα φαινόμενα διασπάθισης του δημόσιου χρήματος και τις σκιές σκανδάλων οι οποίες έχουν αναδειχθεί το τελευταίο διάστημα.

Αντιθέτως, η κυβέρνηση κινείται με περίσσευμα ανευθυνότητας, καθώς επιχειρεί να μετατρέψει την κρίση σε ευκαιρία για να νομοθετεί δίχως έλεγχο και λογοδοσία, για να προωθήσει μια σκληρή αναδιάρθρωση στην αγορά εργασίας και στην οικονομία, για να προχωρήσει σε σκανδαλώδη διαχείριση των δημόσιων πόρων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το σκάνδαλο των voucher της κατάρτισης των επιστημόνων. Είναι ένα σκάνδαλο το οποίο αφορά τον ίδιο τον κ. Μητσοτάκη ο οποίος κρατάει τον κ. Βρούτση στη θέση του, και επιτρέπει στους υπουργούς του να έχουν συνεργάτες που παίρνουν απευθείας αναθέσεις από τα υπουργεία τους.

Η υγειονομική κρίση όμως δεν είναι ευκαιρία για ομολογημένες και ανομολόγητες πολιτικές επιδιώξεις. Είναι δοκιμασία της κοινωνίας η οποία αξιώνει υπευθυνότητα, διαφάνεια, λογοδοσία.

Η πρώτη φάση της υγειονομικής κρίσης είχε σχετική επιτυχία ως προς την αναστολή εξάπλωσης της πανδημίας, κυρίως χάρη στην υπεύθυνη στάση της μεγάλης πλειοψηφίας των πολιτών.

Ωστόσο αυτή η στάση έδωσε ένα δάνειο χρόνου στην Πολιτεία και στην Κυβέρνηση προκειμένου να επιτελέσει το δικό της καθήκον, να ανταποκριθεί στις δικές της ευθύνες.

Να ενισχύσει ουσιαστικά το ΕΣΥ, να προσλάβει γιατρούς και νοσηλευτές, να στηρίξει την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, να φροντίσει για τη διενέργεια επαρκούς αριθμού διαγνωστικών τεστ, ώστε να βγούμε με ασφάλεια από τα σπίτια μας.

Δυστυχώς, σε καμία από τις παραπάνω ευθύνες η κυβέρνηση δεν έχει ανταποκριθεί.

Τώρα που περνάμε στη δεύτερη φάση διαχείρισης του κορονοϊού, η μέριμνα πρέπει να είναι η ομαλή μετάβαση, η προστασία της κοινωνίας και της δημόσιας υγείας.

Είναι λοιπόν αυτονόητο ότι τόσο εμείς όσο και η κοινωνία στο σύνολο της αντιμετωπίζει με ιδιαίτερη ανησυχία την επιλογή του αχρείαστου ρίσκου ανοίγματος των σχολείων, ενώ τα ίδια τα κυβερνητικά στελέχη πριν από λίγες μόλις εβδομάδες χαρακτήριζαν τα σχολεία ως υγειονομικές βόμβες.

Ταυτόχρονα όμως εγείρεται και μείζον ζήτημα λειτουργίας της δημοκρατίας. Η επιλογή της ημιλειτουργείας της Βουλής είναι μία επιλογή που πληγώνει την δημοκρατία μας τραυματίζει τον κοινοβουλευτικό έλεγχο και συσκοτίζει πτυχές κατεπείγουσας νομοθέτησης οι οποίες δεν είναι προς το δημόσιο συμφέρον. Είναι προφανές, ότι η κυβέρνηση στη βάση πολιτικής σκοπιμότητας, κράτα το ελληνικό κοινοβούλιο στην κατάσταση της μισής λειτουργίας ενώ με επείγουσες διαδικασίες προωθεί πολύ κρίσιμα νομοσχέδια η συζήτηση των οποίων θα επέβαλε ανοιχτό διάλογο, κοινωνικό έλεγχο, ακρόαση αρμόδιων φορέων και προστασία του δημοσίου συμφέροντος.

Το νομοσχέδιο για το περιβάλλον και το νομοσχέδιο για την παιδεία που εισάγονται με αυτές τις απαράδεκτες διαδικασίες, εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία. Απειλούν να πάνε την δημόσια ζωή πολλές δεκαετίες πίσω, τόσο ως προς την προστασία του περιβάλλοντος, τη στιγμή μάλιστα που ολόκληρος ο πλανήτης απειλείται από την κλιματική κρίση και αναζητεί τρόπους αντιμετώπισής της, αλλά και την προστασία του δικαιώματος στην εκπαίδευση μεγάλων κομματιών του πληθυσμού. Και αυτό μάλιστα επιδιώκει η κυβέρνηση να το πράξει χωρίς την επαρκή παρουσία βουλευτών στην ολομέλεια. Και τα δύο αυτά νομοσχέδια πρέπει να αποσυρθούν και να έρθουν στη Βουλή με την κανονική διαδικασία.

Το πιο κρίσιμο όμως ζήτημα που αφορά εξίσου με τη πανδημία τη ζωή όλων μας, είναι το πώς θα σταθούμε όρθιοι απέναντι στη νέα οικονομική κρίση που θα ακολουθήσει την πανδημία.

Η ανεπάρκεια των κυβερνητικών μέτρων γίνεται αισθητή σε όλα τα επίπεδα της οικονομίας και της κοινωνίας.

Από την αρχή της κρίσης, ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία παρουσίασε με αίσθημα ευθύνης το ρεαλιστικό πρόγραμμα ΜΕΝΟΥΜΕ ΟΡΘΙΟΙ. Το πρόγραμμα αυτό επικαιροποιείται και εξειδικεύεται μέσα από μία διαρκή διαδικασία διαβούλευσης με την κοινωνία, τους εργαζόμενους και την οργανωμένη επιχειρηματικότητα.

Η κυβερνητική αδράνεια θα φέρει σύντομα την οικονομία σε κατάσταση που θα απαιτούνται παρεμβάσεις ακόμη μεγαλύτερης κλίμακας και διάρκειας για την σωτηρία θέσεων εργασίας, επιχειρήσεων και εισοδημάτων.

Η πολιτική της αδράνειας βάζει σε κίνδυνο τα εισοδήματα μισθωτών και μεσαίων στρωμάτων.

Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση αδρανεί και μπροστά στη λήξη του καθεστώτος προστασίας της πρώτης κατοικίας ενώ προωθεί και μία εκδοχή πτωχευτικού δικαίου το οποίο θα λειτουργήσει μεροληπτικά υπέρ των συμφερόντων των πιστωτών.

Οι πιέσεις που θα δεχτούν μικρομεσαίες επιχειρήσεις, εργαζόμενοι, αγρότες, ελεύθεροι επαγγελματίες και νέοι λόγω της μείωσης τζίρων και εισοδημάτων, σε συνδυασμό με την έλλειψη προστασίας, συνιστούν ένα μείγμα το οποίο θα οδηγήσει σε κύμα πτωχεύσουν, βίαιων εξαγορών, μείωσης μισθών και βεβαίως απολύσεων.

Θα οδηγήσουν, εν τέλει, σε μία βίαιη αναδιανομή του πλούτου υπέρ εχόντων και κατεχόντων.

Ανησυχητική, τέλος, είναι η στάση της ευρωπαϊκής ελίτ. Δείχνει να μην έχει διδαχτεί τίποτε από τις τελευταίες κρίσεις, την οικονομική και του προσφυγικού, κυριαρχείται ακόμα και σήμερα από εθνικούς εγωισμούς και νεοφιλελεύθερες ιδεοληψίες, οδηγείται και οδηγεί τους λαούς της σε επικίνδυνες περιπέτειες. Με την Ελλάδα ωσεί παρούσα, τη στιγμή που θα έπρεπε να σηκώσει το ανάστημά της υπέρ μιας γενναίας στήριξης οικονομιών και κοινωνιών.

Απέναντι σε όλους αυτούς τους κινδύνους για μια γενικευμένη κοινωνική κρίση που θα ακολουθήσει την υγειονομική, είναι αναγκαίο όσο ποτέ να δουλέψουμε για τη δημιουργία μιας ευρύτερης κοινωνικής και πολιτικής συμμαχίας με στόχο τη δημιουργία μιας νέας πλειοψηφίας πάνω σε ένα προοδευτικό σχέδιο κοινωνικής και οικονομικής ανασυγκρότησης.

Το Σχέδιο αυτό θα πρέπει να είναι και η βάση της προγραμματικής Συμφωνίας της Προοδευτικής κυβέρνησης που θα επιδιώξουμε να προκύψει μετά τις επόμενες εκλογές με το εκλογικό σύστημα της απλής αναλογικής.

Ένα σχέδιο υπεράσπισης των δυνάμεων της εργασίας, των μικρών και μεσαίων επιχειρηματιών, ένα σχέδιο γενναίας δημόσιας παρέμβασης για την προστασία της εργασίας, των εισοδημάτων των νοικοκυριών και της πραγματικής οικονομίας.

 

Προανακριτική στην καραντίνα κάνει η ΝΔ, σήμερα το μεσημέρι η συνεδρίαση

ΣΥΡΙΖΑ: «Η απόφαση της ΝΔ για συνεδρίαση της Προανακριτικής με την καραντίνα σε ισχύ είναι κωμική στην υποκρισία της και τραγική στον κυνισμό της» – Κατ’ αντιπαράσταση εξέταση με Σαμαρά ζητάει ο Παπαγγελόπουλος

Στις 14.00 σήμερα, Πέμπτη 30/4, έναν μήνα μετά την αναστολή των εργασιών της λόγω της επιδημίας του κορωνοϊού, αναμένεται να επαναλάβει τις εργασίες της σε πλήρη σύνθεση η 25μελής προανακριτική επιτροπή κατά του Δημήτρη Παπαγγελόπουλου, παρά τις έντονες αντιδράσεις τόσο του ΣΥΡΙΖΑ (βλέπε αναλυτικά παρακάτω) όσο και του πρώην υπουργού.

   Κατάθεση Ξένης Δημητρίου

Η επιτροπή καλεί σε κατάθεση την πρώην εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ξένη Δημητρίου. Η Ξένη Δημητρίου έχει ήδη καταθέσει ενώπιον του αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ευάγγελου Ζαχαρή, στο πλαίσιο της προκαταρκτικής έρευνας για τους δικονομικούς χειρισμούς της Εισαγγελέως Διαφθοράς Ελένης Τουλουπάκη και των επίκουρων εισαγγελέων κ.κ. Τζούρα και Μανώλη, στην υπόθεση Novartis.

H κ. Δημητρίου κατέθεσε στον κ. Ζαχαρή, μετά τους ισχυρισμούς του αντεισαγγελέα Αρείου Πάγου Γιάννη Αγγελή, για σειρά παρατυπιών, κατά την έρευνα για τη NOVARTIS και σχέδιο προφυλάκισης προεκλογικά τριών πολιτικών προσώπων, επίσης για τον ισχυρισμό του ότι ήταν σε γνώση της κ. Δημητρίου πως ο «Ρασπούτιν» ήταν μέλος της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ.

   Κατ’ αντιπαράσταση εξέταση με Σαμαρά ζητάει ο Παπαγγελόπουλος

Την Τετάρτη 29/4, οι συνήγοροι υπεράσπισης του Δημήτρη Παπαγγελόπουλου, οι Δημήτρης Τσοβόλας και Λυδία Τσοβόλα, κατέθεσαν στην ειδική κοινοβουλευτική επιτροπή προκαταρκτικής εξέτασης αιτήματα για την εξέταση ουσιωδών μαρτύρων, «ενόψει της εσπευσμένης αυριανής συνεδρίασης της επιτροπής, εν μέσω πανδημίας και απαγόρευσης συναθροίσεων», όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν σε σχετική ανακοίνωση προς τον τύπο.

«Η εσπευσμένη αυτή συνεδρίαση της επιτροπής θεωρούμε ότι είναι αδικαιολόγητη και αντιφατική σε σχέση με τα μέτρα που η κυβέρνηση ζητεί να εφαρμοστούν από τους πολίτες της χώρας», αναφέρουν οι συνήγοροι του πρώην αναπληρωτή υπουργού Δικαιοσύνης. Mεταξύ των αιτημάτων που υπέβαλαν οι δικηγόροι του κ. Παπαγγελόπουλου είναι κατ΄ αντιπαράσταση εξέταση με τον πρώην πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά.

ΣΥΡΙΖΑ: Κωμική στην υποκρισία της και τραγική στον κυνισμό της η ΝΔ

«Μόνο κωμική στην υποκρισία της, και τραγική στον κυνισμό της, μπορεί να χαρακτηριστεί η απόφαση της ΝΔ, προφανώς με σύμφωνη γνώμη του πρωθυπουργού, να ορίσει συνεδρίαση της Επιτροπής Προκαταρκτικής Εξέτασης για την υπόθεση του Δ. Παπαγγελόπουλου, για αύριο, 30 Απριλίου», σχολιάζει σε ανακοίνωσή της (29/4/20) η αξιωματική αντιπολίτευση,

Κι αυτό γιατί, όπως εξηγεί ο ΣΥΡΙΖΑ:

«Πρώτον, με τη Βουλή ουσιαστικά κλειστή, αποφασίζεται μια άρον-άρον συνεδρίαση, με σκοπό όχι κάποια μέτρα ανακούφισης και προστασίας εκατομμυρίων ανθρώπων που πλήττονται από την κρίση, αλλά συνέχισης μιας μαύρης κωμωδίας, που διασύρει τη Δικαιοσύνη και τη Δημοκρατία .

Δεύτερον, η συνεδρίαση αυτή συγκαλείται ενώ η καραντίνα είναι ακόμα σε ισχύ. Χωρίς καμιά αιδώ και καμιά περίσκεψη, η κυβερνητική πλειοψηφία και ο πρωθυπουργός θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή και την υγεία βουλευτών και μαρτύρων, για να εξυπηρετήσουν μικροκομματικές και διχαστικές σκοπιμότητες.

Είναι φανερό, ότι απαράδεκτα και επικίνδυνα μέσα υπηρετούν και στην περίπτωση αυτή έναν άθλιο σκοπό. Και αποκαλύπτουν τι εννοούν η κυβέρνηση και ο κ. Μητσοτάκης όταν μιλούν για συναίνεση και καταδικάζουν τον λαϊκισμό. Αν αυτή τους η απόφαση δεν είναι η επιτομή του λαϊκισμού, του διχασμού, και της αναισθησίας μπροστά στο δράμα της χώρας,  τότε οι λέξεις έχουν χάσει το νόημά τους».

  Δ. Παπαγγελόπουλος: πολιτική η δίωξη μου

Η επιστολή που κατατέθηκε στην επιτροπή προκαταρκτικής εξέτασης έχει ως εξής:

«Κύριοι,

Κατά την έναρξη της λειτουργίας της Επιτροπής σας είχα υποβάλλει αίτημα για να κληθούν βασικοί μάρτυρες που αποδεικνύουν το αβάσιμο των εναντίον μου κατηγοριών.

Το γεγονός ότι όμως μέχρι σήμερα δεν κλήθηκε και δεν εξετάστηκε κανένας από αυτούς, ενώ αντιθέτως κλήθηκαν και εξετάστηκαν, κατά προτεραιότητα μάλιστα ως μάρτυρες πρόσωπα που είναι βασικοί κατηγορούμενοι για την υπόθεση της NOVARTIS, μου δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά και προβληματισμούς που επιβεβαιώνουν τις αρχικές μου αιτιάσεις ότι πρόκειται για πολιτική δίωξη που υπηρετεί πολιτικές σκοπιμότητες και όχι την νομιμότητα.

ΖΗΤΩ

Να κληθούν οι νυν και όσοι διετέλεσαν προϊστάμενοι στις Εισαγγελίες Πρωτοδικών και Εφετών Αθηνών και στο Πρωτοδικείο και Εφετείο Αθηνών αντίστοιχα, προκειμένου να καταθέσουν για το ουσιώδες ζήτημα, εάν κατά την διάρκεια της Υπουργικής μου θητείας, επιχείρησα παρέμβαση σε οποιαδήποτε υπόθεση και αν έχει υποπέσει στην αντίληψή τους ότι αυτοαποκαλούμην ως «Ρασπούτιν», όπως τελείως αναληθώς κατέθεσε και υποστήριξε η όψιμη «κατήγορός» μου Εισαγγελέας Ελένη Ράικου.

Ειδικότερα ζητώ να κληθούν άμεσα και να εξεταστούν ως μάρτυρες:

* Οι Εισαγγελείς:

* 1. Ευάγγελος Ιωαννίδης, νυν Προϊστάμενος Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών και

* 2. Ηλίας Ζαγοραίος, πρώην Προϊστάμενος Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, Εισαγγελία Εφετών Αθηνών.

* Ιωάννης Μωραϊτάκης, Προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Αθηνών, Εισαγγελία Εφετών Αθηνών.

* Οι Προϊστάμενοι Πρωτοδικών Αθηνών: 1. Γεώργιος Γρίβας, νυν Προϊστάμενος Πρωτοδικείου Αθηνών, Πρωτοδικείον Αθηνών

* 2. Ελευθέριος Γεωργίλης, Πρώην Προϊστάμενος Πρωτοδικείου Αθηνών, Εφετείον ή Πρωτοδικείον Αθηνών και

* 3. Σπυρίδων Γεωργουλέας , Πρώην Προϊστάμενος Πρωτοδικείου Αθηνών, Εφετείον Αθηνών.

* Οι Προϊστάμενοι του Εφετείου Αθηνών: 1. Κων/νος Σταμαδιάνος, νυν Προϊστάμενος Εφετείου Αθηνών, Εφετείον Αθηνών και

* 2. Θεόδωρος Κανελλόπουλος, πρώην Προϊστάμενος Εφετείου Αθηνών, ‘Αρειος Πάγος

* Η Οικονομική Εισαγγελέας Μαριάννα Ψαρουδάκη, Εισαγγελία Οικονομικού Εγκλήματος.

Επίσης πρέπει να κληθεί ο μηνυτής μου Αντώνης Σαμαράς για να γίνει κατ’ αντιπαράσταση εξέταση με εμένα.

Ακόμη ζητώ να κληθούν κα να εξεταστούν οι:

1. Ο πρώην Υπουργός Δικαιοσύνης, Μιχαήλ Καλογήρου, κάτοικος Αθηνών.

2. Η πρώην Γενική Επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης, Μαρία Παπασπύρου, κάτοικος Αθηνών.

3. Η Δημοσιογράφος Γιάννα Παπαδάκου, κάτοικος Μελισσίων Αττικής και

4. Ο Εκδότης της Εφημερίδας «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ» Ιωάννης Φιλιππάκης, Εφημερίδα Δημοκρατία.

Η κλήση και εξέταση όλων των ανωτέρω μαρτύρων είναι αναγκαία για την ανεύρεση της αλήθειας, καθόσον άλλοι από αυτούς αναφέρθηκαν από άλλους εξετασθέντες μάρτυρες και άλλοι είναι ουσιώδεις μάρτυρες για γεγονότα που έχουν άμεση και ουσιώδη σχέση με τις ερευνητέες αβάσιμες και αναληθείς κατηγορίες που διατυπώνονται εναντίον μου. Καθόσον αυτοί γνωρίζουν ότι εγώ ουδέποτε παρενέβην στα καθήκοντά τους κατά την επίδικη περίοδο και ότι ως εκ τούτου τα όσα αντίθετα κατέθεσαν κάποιοι μάρτυρες (Εισαγγελείς και Μιωνής) είναι τελείως αναληθή και αντιφατικά.

Αθήνα, 29 Απριλίου 2020

Ο Αιτών Οι πληρεξούσιοι Δικηγόροι μου»

Διεύρυνση κατηγορητηρίου

Μέσα στις επόμενες ημέρες και πάντως πολύ σύντομα, θα πρέπει να αναμένεται η ανάληψη πρωτοβουλίας για τη διεύρυνση του κατηγορητηρίου σε βάρος του πρώην αναπληρωτή υπουργού Δικαιοσύνης, με σχετική πρόταση βουλευτών.

Η δικογραφία με τις καταθέσεις και τα έγγραφα που έχει λάβει ως τώρα η επιτροπή, έχουν ήδη τεθεί σε γνώση των κομμάτων προκειμένου να αποφασίσουν αν υπάρχουν στοιχεία τα οποία συνιστούν λόγο διεύρυνσης του κατηγορητηρίου, σε βάρος του πρώην αναπληρωτή υπουργού Δικαιοσύνης.

Έως αυτή την ώρα και με βάση την απόφαση που έχει λάβει η ολομέλεια, η Επιτροπή ερευνά τον κ. Παπαγγελόπουλο για τέσσερα αδικήματα:

– ηθική αυτουργία στο αδίκημα της κατάχρησης εξουσίας κατά φυσική αυτουργία και άμεση συνέργεια δικαστικών λειτουργών

– πρόκληση και προσφορά για τη τέλεση εγκλήματος

– ηθική αυτουργία σε παράβαση καθήκοντος και παράβαση καθήκοντος

– ηθική αυτουργία σε ψευδή κατάθεση

   ΑΠΕ – ΜΠΕ: «Ανοιχτό το ενδεχόμενο αναβάθμισης των κατηγοριών»

Σύμφωνα με τηλεγράφημα του ΑΠΕ – ΜΠΕ (Τετάρτη 29/4/20), οι καταθέσεις εισαγγελικών λειτουργών στην επιτροπή μαζί με την κατάθεση του επιχειρηματία Σάμπυ Μιωνή σε βάρος του κ. Παπαγγελόπουλου, ανοίγουν το δρόμο ανάληψη πρωτοβουλίας για την υποβολή πρότασης αναβάθμισης των κατηγοριών.

Ανοιχτό είναι, σύμφωνα με το ΑΠΕ – ΜΠΕ, το ενδεχόμενο η πρόταση για τη διεύρυνση του κατηγορητηρίου να περιλάβει το αδίκημα της εκβίασης αλλά και τα αδικήματα που περιγράφονται στο άρθρο 186 του Ποινικού Κώδικα -πρόκληση και προσφορά για την εκτέλεση κακουργήματος ή πλημμελήματος.

Η επιτροπή δεν έχει μπροστά της απεριόριστο χρόνο για να ολοκληρώσει τις εργασίες της. Αν ωστόσο υποβληθεί νέα πρόταση κατηγορίας σε βάρος του κ. Παπαγγελόπουλου, τότε θα πρέπει να θεωρείται βέβαιη μια παράταση έστω και ολιγοήμερη. Άλλωστε, με βάση τον Κανονισμό, αν την πρόταση δίωξης δεν συνοδεύει και πρόταση για ανάθεση σε τριμελές γνωμοδοτικό συμβούλιο (σ.σ. συγκροτείται από έναν αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου και δύο εισαγγελείς εφετών, μετά από κλήρωση) του ελέγχου των στοιχείων της κατηγορίας και της αξιολόγησης της ουσιαστικής βασιμότητάς τους, τότε θα πρέπει να δοθεί προθεσμία 7 ημερών για την περίπτωση που κάποιο άλλο κόμμα θέλει να υποβάλει πρόταση για γνωμοδότηση από το τριμελές γνωμοδοτικό συμβούλιο. Στη συνέχεια, εντός 15 ημερών, από τη λήξη της προθεσμίας αυτής και εφόσον δεν υποβληθεί πρόταση για τριμελές γνωμοδοτικό συμβούλιο, ο Πρόεδρος της Βουλής εγγράφει την πρόταση άσκησης δίωξης σε ειδική ημερήσια διάταξη ώστε αυτή να συζητηθεί στην Ολομέλεια και να γίνει ψηφοφορία.