Εδώ ο κόσμος καίγεται και ο «τσουρέκιας»… χτενίζεται

Οι θεατές εγκαταλείπουν την κακοστημένη παράσταση, τα ποσοστά τηλεθέασης κατρακυλούν και ο “ταμίας” – δημοσιογράφος τραβάει τα μαλλιά του…

Τα μπουλούκια ήταν οι περιφερόμενοι θίασοι μιας άλλης εποχής. Στήνανε τις παραστάσεις τους άλλοτε σε αυλές σχολείων, άλλοτε σε τσαντίρια, άλλοτε σε καφενεία. Το ρεπερτόριο ήταν συγκεκριμένο: «Η Γκόλφω», «Ο Αγαπητικός της Βοσκοπούλας», «Τιμή και Χρήμα», «Εσμέ η Τουρκοπούλα», «Η Κασσιανή», «Η Ωραία του Περάν», «Ο Κουρσάρος» κ.ά. Από τα μπουλούκια πέρασαν σπουδαίοι ηθοποιοί όπως η Μαρίκα Κοτοπούλη, ο Αιμίλιος Βεάκης, ο Μίμης Φωτόπουλος,  κ.ά. Τις περισσότερες φορές έπαιζαν για ένα πιάτο φαΐ ή ένα καρβέλι ψωμί, αφού οι χωρικοί δεν είχαν χρήματα να πληρώσουν.

Οι ηθοποιοί αυτοσχεδίαζαν πάνω στο σανίδι μετατρέποντας το δράμα σε κωμωδία και αντίστροφα. Αποτελούσε γεγονός για τα χωριά μια θεατρική παράσταση παρ’ ότι πολλές φορές, όταν το κοινό δεν έμενε ικανοποιημένο, δεν έλειπαν οι έντονες αποδοκιμασίες.

Στην εποχή του Μητσοτάκη του νεώτερου το κυβερνητικό μπουλούκι και ο πρωταγωνιστής περιφέρονται από κανάλι σε κανάλι. Δεν έχουν ανάγκη απ’ το καρβέλι του χωρικού γι’ αυτό που υποκρίνονται, αλλά αντίθετα, με τις “ακαταδίωκτες” αποφάσεις τους ορίζουν “του φτωχού τ’ αρνί”. Δεν αλλάζουν το ρεπερτόριό τους. Ακόμα και την τραγωδία των 10.000 νεκρών φροντίζουν να την παρουσιάζουν σαν το κωμειδύλλιο “Το τελευταίο μίλι”. Ο “αγαπητικός της βοσκοπούλας” πρωθυπουργός επαναλαμβάνει μονότονα τις κακογραμμένες ατάκες του σε μια προσπάθεια ωραιοποίησης της πραγματικότητας. Οι θεατές εγκαταλείπουν την κακοστημένη παράσταση, τα ποσοστά τηλεθέασης κατρακυλούν και ο “ταμίας” – δημοσιογράφος τραβάει τα μαλλιά του!! Παρ’ όλα αυτά ο πρωταγωνιστής επιμένει εμμονικά στο μόνο πράγμα που ξέρει να κάνει για την “τιμή και το χρήμα” αυτών που υπηρετεί. Επιμένει να φωτογραφίζεται σε φαρμακεία, σε βιβλιοπωλεία, σε καφέ και ζαχαροπλαστεία. Στα νοσοκομεία πηγαίνει με τη συνοδεία 9 υπηρεσιακών οχημάτων, δύο περιπολικών της αστυνομίας, δυο-τρεις μοτοσυκλέτες της τροχαίας και βάλε. Αυτό είδαμε στην τελευταία επίσκεψή του στο Παπανικολάου στη Θεσσαλονίκη, λες και κινδύνευε ο “λαοπρόβλητος” από τους στοιβαγμένους ασθενείς και τους ήρωες νοσηλευτές που τον υποδέχτηκαν με γιούχα!!!

Δε θα μας έκανε εντύπωση αν αποφάσιζαν οι σεναριογράφοι του Μητσοτάκη να του ετοιμάσουν ρόλους, σε καινούργια version, την “Ωραία του Πέραν” ή ακόμα την “Εσμέ την τουρκοπούλα” με αντίζηλο τον Ερντογάν, αν εκτιμούσαν ότι αυτό θα προσέθετε δημοσκοπικούς πόντους στον σύγχρονο “Κουρσάρο” των εργαζομένων!!

Πολλοί είναι οι σεναριογράφοι που προσπαθούν να αποδώσουν στον Κυριάκο χαρακτηριστικά υπερβατικά. Δε θα μας ξένιζε αν διαβάζαμε στον φιλοκυβερνητικό τύπο βέβηλους ύμνους, μέρες που είναι, του στυλ: “Τον νυμφώνα σου βλέπω, Σωτήρ μου, Κυριάκο, και ένδυμα ουκ έχω, ίνα εισέλθω εν αυτώ, … Φωτοδότα, Σώσον με’….

Είμαστε βέβαιοι ότι οι επιθεωρησιογράφοι στο εγγύς μέλλον θα σκαρώνουν ευφάνταστα σκετσάκια με τίτλους όπως: “Κασσιανή: Η ἐν πολλαῖς ἁμαρτίαις περιπεσοῦσα κυβέρνηση”, “Η τσαχπινογαργαλιάρα(*) Γκόλφω και τα τσουρέκια Θεσσαλονίκης”, κ.ά.

Με αυτά και μ’ αυτά ο περιφερόμενος πρωθυπουργός μας τα έχει κάνει … τσουρέκια!!!

(*) Τσαχπινογαργαλιάρα: Αυτή που είναι ζωηρή, γεμάτη χάρη και νάζι (Λεξικό της Νεοελληνικής Γλώσσας της Ακαδημίας Αθηνών) 

Μαθηματικός