«Δεν μπορούν να κόψουν το ρεύμα σε όποιον έχει κάνει αγωγή»

Κερί Εικόνες, Φωτογραφίες και Ζωγραφιές με Κερί

«Από τη στιγμή που κάποιος καταναλωτής συμμετέχει στη συλλογική αγωγή κατά των παρόχων ενέργειας και αυτή έχει κατατεθεί, δεν έχει δικαίωμα ο πάροχος να του κόψει το ρεύμα» λέει στο tvxs o Γιώργος Λεχουρίτης,  πρόεδρος του ΙΝΚΑ (Ινστιτούτο Καταναλωτών – Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας).

«Δεν μπορούν να κόψουν το ρεύμα σε όποιον έχει κάνει αγωγή»

Υπογραμμίζει επίσης πως η κυβέρνηση, έπρεπε να δράσει εγκαίρως καθώς γνώριζε από τον Αύγουστο τι θα αντιμετωπίσουν τα νοικοκυριά και πως η ρήτρα αναπροσαρμογής είναι παράνομη και καταχρηστική, αλλά άφησε τις εταιρείες να αισχροκερδούν εις βάρος των πολιτών. Σήμερα, πολλά νοικοκυριά βρίσκονται σε απόγνωση καθώς έχουν εκδοθεί 26.000 εντολές για διακοπές ρεύματος εκ των οποίων έχουν πραγματοποιηθεί οι 6.500, σύμφωνα με δηλώσεις του Κ. Μανιάτη, προέδρου της Ένωσης Τεχνικών της ΔΕΗ, στον τύπο.

Τι προτείνει όμως το Ινστιτούτο Καταναλωτών στο οποίο έχουν ήδη προσφύγει 450 πολίτες για να συμμετάσχουν στη συλλογική αγωγή;

«Ο στόχος μας είναι διπλός. Να επιστραφούν οι ρήτρες αναπροσαρμογής και να κάνουμε ασφαλιστικά μέτρα ώστε να μη γίνεται διακοπή ρεύματος.

Εμείς λέμε στους πολίτες που συμμετέχουν, μέχρι να κατατεθεί η συλλογική αγωγή να κάνουν ρύθμιση με τον πάροχο τους για να κερδίσουν χρόνο. Από την ημέρα που θα γίνει η κατάθεση της αγωγής, η εταιρεία δεν μπορεί να τους κόψει το ρεύμα γιατί η αγωγή συνοδεύεται με ασφαλιστικά μέτρα κατά των εταιρειών ώστε να μην έχουν το δικαίωμα να δίνουν εντολή στον ΔΕΔΔΗΕ να προχωράει σε διακοπή» λέει ο κ. Λεχουρίτης και διευκρινίζει πως το ΙΝΚΑ καταθέτει διαφορετική συλλογική αγωγή για κάθε πάροχο.

Ωστόσο επειδή είναι εκατοντάδες οι πολίτες που συμμετέχουν και το ενδιαφέρον αυξάνεται ολοένα, η πρώτη αγωγή θα κατατεθεί την ερχόμενη εβδομάδα.

Ο καθένας από τους συμμετέχοντες έχει ξεχωριστό φάκελο και διεκδικεί άλλα ποσά επιστροφής. Άλλος έχει σύμβαση άλλος όχι, άλλος είναι παλιός άλλος νέος συνδρομητής. Μετά υπάρχει η 3η παράμετρος που έχει να κάνει με τη μονομερή κατάργηση του συμβολαίου. Καμία εταιρεία δεν έχει αυτό το δικαίωμα».

Ο κ. Λεχουρίτης διευκρινίζει πως οι πολίτες έχουν χαωθεί μη μπορώντας να εξηγήσουν πως προκύπτουν τα δυσανάλογα υπέρογκα ποσά, εξαιτίας της ρήτρας αναπροσαρμογής.

«Η ρήτρα αναπροσαρμογής δεν είναι καθαρά χρεωμένη, δεν σου λένε από που προέρχονται αυτά τα χρήματα τα 700 ή 900 γιατί δεν υπάρχει μαθηματικός συντελεστής. Κατά την άποψη μας χρεώνουν αυθαίρετα. Άρα υπάρχει εκεί ένα μεγάλο ερωτηματικό, γι’αυτό διεκδικούμε να καταργηθεί και να επιστραφούν τα χρήματα στους καταναλωτές».

Στο ερώτημα του tvxs αν έχει υποβάλλει το Ινστιτούτο αιτήματα προς την πολιτεία απαντά:

«Εμείς προς την πολιτεία κάναμε έκκληση να μην έχει κανένας πάροχος δικαίωμα να κατεβάζει τον διακόπτη και να δίνουν δυνατότητα ρυθμίσεων με δόσεις . Η ρήτρα είναι παράνομη και καταχρηστική και το γνωρίζει η πολιτεία. Ο ίδιος ο κ. Χατζηδάκης τον περασμένο Αύγουστο μας έλεγε ότι θα υπάρξει ακρίβεια κατά 50%. Πλούτισαν οι πάροχοι; Ναι και το ξέρει η κυβέρνηση.  Αισχοκέρδισαν; Ναι και το ξέρει η κυβέρνηση. Άρα η κυβέρνηση από τον Οκτώβριο του ’21 που υπάρχει  η κατακραυγή, δεν φρόντισε να κάνει ρύθμιση. Τους άφησε να οικονομίσουν κάποια δις και τώρα λέει θα ρυθμίσω την αγορά.

Η κυβέρνηση πάει να κάνει καταστολή, εμείς είμαστε υπέρ της πρόληψης. Τώρα το κακό ήρθε. Όταν γίνεται ένα ατύχημα με λεωφορείο, πάνε και νομοθετούν μετά ενώ το θέμα είναι  ότι έπρεπε από πριν να κάνουν ελέγχους, για να αποφευχθεί το κακό. Αυτό θέλει ο κάθε πολίτης».