Γι’ αυτό καταργούν το οκτάωρο – Τροπολογίες ΣΥΡΙΖΑ για μη εφαρμογή τράπεζας θεμάτων και ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα ΑΕΙ

Είναι το λιγότερο αλητεία το γεγονός ότι η κυβέρνηση χρησιμοποιεί την πανδημία για να περάσει τέτοιου είδους νομοθετήματα

Eξαιρετικά ανήσυχοι για τις αντιδράσεις που έχουν ξεσηκωθεί, το Μαξίμου και ο Κ. Χατζηδάκης τρέχουν τώρα να πείσουν ότι το νομοσχέδιο για τα εργασιακά έρχεται για την προστασία και την ελευθερία των εργαζομένων. Στην πραγματικότητα, μέσα στην πανδημία καταργούν το οκτάωρο. Ο εργαζόμενος θα δουλεύει όσο θέλει ο εργοδότης.

Είναι το λιγότερο αλητεία το γεγονός ότι η κυβέρνηση χρησιμοποιεί την πανδημία για να περάσει τέτοιου είδους νομοθετήματα. Μετά θα κατηγορεί όποιον βγαίνει στον δρόμο ότι διασπείρει τον ιό για να κάνει αντιπολίτευση.

Αλλά είναι πολύ μεγαλύτερη αλητεία το γεγονός ότι μέσα σε μια τρομακτική κρίση, που αναμένεται να εκτινάξει την ανεργία στα επίπεδα του δεύτερου Μνημονίου, η κυβέρνηση παρέχει στον εργοδότη μεγαλύτερα περιθώρια εκμετάλλευσης του εργαζόμενου. Ενθαρρύνει δηλαδή τις απολύσεις και αποτρέπει τις προσλήψεις.

Αυτό οι πολίτες πρέπει να το κατανοήσουν ακριβώς όπως είναι: για λογαριασμό των μεγάλων συμφερόντων, η κυβέρνηση στρέφεται εναντίον της κοινωνίας.

Για τον ίδιο ακριβώς λόγο θέσπισε ένα σωρό κόφτες στην Παιδεία, ώστε εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά να έχουν τα ιδιωτικά ΙΕΚ και τα ιδιωτικά κολλέγια ως μόνη τους ελπίδα για σπουδές.

Για τον ίδιο λόγο έδωσε στα κολέγια τα επαγγελματικά δικαιώματα δικηγόρων, μηχανικών και άλλων επαγγελματιών. Για τον ίδιο ακριβώς λόγο παρέδωσε τη μεσαία τάξη στις τράπεζες με τον Πτωχευτικό Κώδικα και με την άρση της προστασίας στην πρώτη κατοικία.

Για τον ίδιο ακριβώς λόγο αρνείται κάθε συζήτηση για ρύθμιση του ιδιωτικού χρέους που δημιουργήθηκε στην πανδημία – και απαντά με ευφυολογήματα απύθμενης βλακείας στις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ. Και ακόμα δεν τα έχουμε δει όλα.

Το ίδιο κάνουν και καταργώντας το οκτάωρο. Λεηλατούν την κοινωνία και την παραδίδουν κομμάτι – κομμάτι στα ισχυρά συμφέροντα. Στους χρηματοδότες τους δηλαδή.

 

Τροπολογίες ΣΥΡΙΖΑ για μη εφαρμογή τράπεζας θεμάτων και ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα ΑΕΙ

Ν. Φίλης και Μ. Τζούφη κατέθεσαν στη Βουλή τροπολογίες για δύο μείζονα ζητήματα που απασχολούν χιλιάδες μαθητές και τα οποία η κ. Κεραμέως εν μέσω πανδημίας δεν έχει καμία πρόθεση να αγγίξει

Η πρώτη τροπολογία προτείνει μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων.

Σε μια ιδιαίτερη χρονιά για τους μαθητές η προτεινόμενη ρύθμιση κρίνεται αναγκαία ενόψει των νέων συνθηκών που διαμορφώθηκαν λόγω πανδημίας.

Καθώς λόγω των πολλών και σοβαρών προβλημάτων στην οργάνωση και πραγμάτωση της μαθησιακής διαδικασίας, κρίνεται παιδαγωγικά αδόκιμο να λαμβάνονται επιπλέον μέτρα που δυσχεραίνουν περισσότερο την προσπάθεια των μαθητών και μαθητριών να ανταποκριθούν στις προβαλλόμενες απαιτήσεις.

Υπενθυμίζεται ότι κατά την πρώτη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων το 2013, αυξήθηκε ο αριθμός των μετεξεταστέων από 4% σε 16%.

Σε κάθε όμως περίπτωση δεν πρέπει να ισχύσει ιδίως τη φετινή σχολική χρονιά, εφόσον δεν έχει εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών στην από απόσταση εκπαίδευση.

Σε αντίθετη περίπτωση, δημιουργούνται καταστάσεις που συμβάλλουν στην αύξηση των διακρίσεων και των αποκλεισμών και στην περαιτέρω διεύρυνση των ανισοτήτων στην εκπαίδευση.

Η δεύτερη τροπολογία στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών των τομεαρχών Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ αφορά στη μη εφαρμογή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Στην αιτιολογική έκθεση σημειώνεται πως η πανδημική κρίση και η παρατεταμένη αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων καθιστούν αναγκαία την προτεινόμενη ρύθμιση και επιβάλλουν τη μη εφαρμογή της Ε.Β.Ε.

Ενώ επισημαίνεται πως στη προσφάτως διεξαχθείσα έρευνα του ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ διαπιστώνονται, μεταξύ άλλων, η δημιουργία νέων μορφωτικών ανισοτήτων, καθώς και ψυχοκοινωνικών επιπτώσεων από τη μακρά περίοδο αναστολής της διά ζώσης λειτουργίας των σχολείων και λειτουργίας της τηλεκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο αυτό απαιτείται η εφαρμογή  μέτρων για την αντιμετώπιση των ανωτέρω προβλημάτων και όχι για την περαιτέρω όξυνσή τους.

Επίσεις τονίζεται πως το μέγιστο ποσοστό υποψηφίων που θα καταφέρει να εισαχθεί εκτιμάται σε 65%, όταν πέρυσι ανήλθε σε 88%.

Με αυτό τον τρόπο η εφαρμογή του μέτρου θα μοιάζει με επιβολή ποινής σε μια ομάδα παιδιών που πλήττεται από την πανδημία και χρειάζεται υποστηρικτικά μέτρα.

Κατά συνέπεια, κρίνεται αδικαιολόγητη η εφαρμογή της Ε.Β.Ε. ως προϋπόθεση για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.