Βόμβα: Θέλουν να βάλουν ανεμογεννήτριες στη Δαδιά — Κινούμαι ηλεκτρικά 2: Από σήμερα αιτήσεις για επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού οχήματος — Κλειστές οι πόρτες του υπουργού Ναυτιλίας για τους υπαλλήλους

Βόμβα: Θέλουν να βάλουν ανεμογεννήτριες στη Δαδιά-

Άδεια για την κατασκευή και τη λειτουργία αιολικού σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, δηλαδή ανεμογεννητριών δίπλα στο Εθνικό Πάρκο Δαδιάς, έχει ζητήσει κατά εξαιρετικά σατανική σύμπτωση η αμαρτωλήSiemens

Μία συγκλονιστική αποκάλυψη κάνει η εφημερίδα “δημοκρατία”. Σε ρεπορτάζ  αναφέρει πως η Siemens ζήτησε άδεια για την κατασκευή πάρκου ανεμογεννητριών, δίπλα από το πάρκο της Δαδιάς όπου η φωτιά καίει για 7 ημέρες συνεχόμενες καταστρέφοντας ως τώρα πάνω από 35.000 στρέμματα δάσους.

Ο eretikos.gr παραθέτει ολόκληρο το ρεπορτάζ της εφημερίδας το οποίο έχει ως εξής:

Άδεια για την κατασκευή και τη λειτουργία αιολικού σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, δηλαδή ανεμογεννητριών δίπλα στο Εθνικό Πάρκο Δαδιάς, έχει ζητήσει κατά εξαιρετικά σατανική σύμπτωση η αμαρτωλήSiemens και συγκεκριμένα η θυγατρική της, Siemens Renewable Energy Α.Ε., μέσω της οποίας ο γερμανικός κολοσσός δραστηριοποιείται στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

  • Από την Εμμανουέλα Τσουδερού

Τη στιγμή που η καταστροφική πυρκαγιά στον Εβρο συνεχίζει να καταστρέφει το απίστευτης ομορφιάς δάσος και να σπέρνει τον θάνατο στο σπάνιο ζωικό βασίλειο της περιοχής, η «δημοκρατία» αποκαλύπτει πως η εταιρία, που έχει μείνει στην Ιστορία για ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα διαφθοράς στη χώρα μας, ετοιμάζεται να πατήσει το επιχειρηματικό… πόδι της στην περιοχή.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το έγγραφο, στις 6 Ιουλίου συνεδρίασε η Επιτροπή Αγροτικής Οικονομίας και Περιβάλλοντος του Περιφερειακού Συμβουλίου Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για να αποφασίσει εάν θα εγκρίνει τους όρους που περιέχει η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου. Η γνωμοδότηση, που δημοσιεύτηκε στη Δι@ύγεια στις 20 Ιουλίου, αναφέρει πως η Siemens έχει ζητήσει να κατασκευάσει σταθμό, ισχύος 49MW, στη θέση «Πλατοράχη», κι έναν υποσταθμό 33/150kV στη θέση «Θυμαριά», αλλά και να πραγματοποιήσει έργα βελτίωσης-διάνοιξης εσωτερικής οδοποιίας ώστε να διασυνδέονται τα έργα.

Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση, το έργο του γερμανικού κολοσσού χωροθετείται 4 χλμ. δυτικά του Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς – Λευκίμμης – Σουφλίου και 10 χλμ. νότια από το Δέλτα Εβρου.

Ειδικά στην «Πλατοράχη», όπως αναφέρει επίσης η γνωμοδότηση που εκδόθηκε ακριβώς πριν από την καταστροφική πυρκαγιά, το έργο χωροθετείται «στα όρια μιας πολύ σημαντικής περιοχής η οποία βρίσκεται πολύ κοντά τόσο στο Εθνικό Πάρκο Δάσους Δαδιάς – Λευκίμμης Σουφλίου όσο και στο Εθνικό Πάρκο Δέλτα Εβρου» και η οποία χρησιμοποιείται από μία σειρά σπάνιων αρπακτικών και υδρόβιων ειδών ορνιθοπανίδας. Η δε «Θυμαριά», που διοικητικά ανήκει στη Δημοτική Ενότητα Τυχερού του Δήμου Σουφλίου, βρίσκεται ακριβώς μια αναπνοή από το νότιο μέτωπο της φωτιάς.

Το Τμήμα Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας, που ερεύνησε τη μελέτη που κατατέθηκε από την εταιρία και έκανε τη σχετική εισήγηση στην επιτροπή, διαπίστωσε σοβαρούς κινδύνους που δεν επισημαίνονταν, γι’ αυτό και γνωμοδότησε αρνητικά. Διαπίστωσε, για παράδειγμα, πως από το έργο που σχεδιάζει η Siemens θα υπάρξει οριστική απώλεια κρίσιμων οικοτόπων για την τροφοληψία σπάνιας ορνιθοπανίδας και πως κινδυνεύουν με θανάτωση είδη που προστατεύονται. Μιλούσε, εν ολίγοις, για ένα περιβαλλοντικό έγκλημα.

Η συγκεκριμένη Επιτροπή του Περιφερειακού Συμβουλίου Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης έπειτα από «διαλογική συζήτηση», όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, ενέκρινε την παραπομπή του θέματος στο περιφερειακό συμβούλιο, όπως εξάλλου οφείλει.

Ακούγεται τουλάχιστον ειρωνικό, την ώρα που οι πυροσβέστες χτίζουν αντιπυρικές ζώνες για να σώσουν ειδικά το καταφύγιο του υπό εξαφάνιση μαυρόγυπα που απειλείται από τη πυρκαγιά, η Siemens Gamesa Renewable Energy να σχεδιάζει την κατασκευή ενός έργου που έτσι κι αλλιώς θα σημάνει την εξαφάνιση του είδους, αλλά και πολλών άλλων ειδών. Αναρωτιόμαστε, μάλιστα, τώρα, μετά την καταστροφική πυρκαγιά που έχει ήδη κατακάψει 35.000 στρέμματα, εάν υπάρχει περίπτωση το περιφερειακό συμβούλιο να δει πιο φιλικά το επενδυτικό σχέδιο της Siemens.

Αξίζει να επισημάνουμε ότι ο περιβαλλοντικός νόμος του Κωστή Χατζηδάκη, που ψηφίστηκε το 2020, έβαλε το πλαίσιο για την κατάργηση των 36 φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών και τη σύσταση ενός ενιαίου Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ). Αργότερα, με υπουργικές αποφάσεις που υπέγραψε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Αμυράς, ένας από τους φορείς που καταργήθηκαν ήταν και ο Φορέας Διαχείρισης του Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς. Η αλλαγή του πλαισίου έχει δημιουργήσει, σύμφωνα με καταγγελίες, εξαιρετικές δυσλειτουργίες, κυρίως εξαιτίας του βραδυκίνητου και απομακρυσμένου από τις περιοχές του νέου οργανισμού που έχει δημιουργηθεί.

Να υπενθυμίσουμε, τέλος, ότι το σκάνδαλο Siemens αποκαλύφθηκε όταν έγινε γνωστό πως στη Γερμανία η εταιρία δαπάνησε 1,3 δισ. ευρώ για δωροδοκίες, προκειμένου να εξασφαλίζει πλουσιοπάροχα συμβόλαια σε διάφορες χώρες. Στη χώρα μας ο κύριος διαχειριστής των χρημάτων που κατευθύνονταν σε δωροδοκίες ήταν ο διευθύνων σύμβουλος της Siemens Ελλάδος Μιχάλης Χριστοφοράκος, καθώς και ο πρώην διευθυντής τηλεπικοινωνιών της Siemens Ελλάδος Πρόδρομος Μαυρίδης. Ο Χριστοφοράκος διέφυγε στη Γερμανία στις 15 Δεκεμβρίου 2007. Εντάλματα έκδοσής του στην Ελλάδα απορρίφθηκαν από τη γερμανική Δικαιοσύνη. Στο πλαίσιο της έρευνας που πραγματοποίησαν οι Αρχές της χώρας μας κατατέθηκαν στον ανακριτή και τιμολόγια της Siemens για την προμήθεια συσκευών και άλλων προϊόντων της εταιρίας, με αποδέκτη τον στενό συνεργάτη της Ντόρας Μπακογιάννη, Λεωνίδα Δραγουμάνο.

Η Περιφέρεια είχε σημάνει συναγερμό για αυξημένο κίνδυνο πυρκαγιάς

Συγκλονιστικό είναι και έγγραφο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, το οποίο ζητούσε τη διάθεση προσωπικού, οχημάτων και μηχανημάτων έργου, στις 22 Ιουλίου, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η πυρκαγιά που είχε ξεσπάσει μόλις την προηγούμενη ημέρα στο δάσος της Δαδιάς.

Σύμφωνα με όσα αποκαλύπτονται στο έγγραφο, το Αρχηγείο του Πυροσβεστικού Σώματος είχε εκδώσει στις 20 Ιουλίου, δηλαδή μία μέρα πριν από την καταστροφική πυρκαγιά, «Ιδιαίτερο Προειδοποιητικό Σήμα» και καλούσε για «Λήψη μέτρων λόγω υψηλής επικινδυνότητας εκδήλωσης και εξάπλωσης δασικών πυρκαγιών» και για τους Δήμους Αλεξανδρούπολης, Σουφλίου και Σαμοθράκης.

Το Αρχηγείο της Πυροσβεστικής, μάλιστα, επισήμαινε ότι, σύμφωνα με τον χάρτη, η επικινδυνότητα ήταν εξαιρετικά υψηλή (κατηγορία 4) για την Τετάρτη 20 Ιουλίου και την Πέμπτη 21 Ιουλίου.

Επομένως, τίποτα δεν μπορεί ούτε να εξηγήσει ούτε και να δικαιολογήσει πλέον την ανεπάρκεια στην αντιμετώπιση μιας πυρκαγιάς που θα μείνει στην Ιστορία ως ένα από τα μεγαλύτερα περιβαλλοντικά εγκλήματα των τελευταίων ετών.

 

Κινούμαι ηλεκτρικά 2: Από σήμερα οι αιτήσεις για επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού οχήματος

Ηλεκτρικό όχημαΗλεκτρικό όχημα 

Η επιδότηση για τα φυσικά πρόσωπα φθάνει στο 30% επί της λιανικής τιμής προ φόρων ενώ επιπλέον επιδότηση προβλέπεται για την αγορά οικιακού φορτιστή.

Ανοίγει σήμερα Πέμπτη 28 Ιουλίου η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων για την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων (αυτοκίνητα, δίκυκλα, τρίκυκλα, ποδήλατα), στο πλαίσιο του δεύτερου κύκλου του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά».

Η επιδότηση για τα φυσικά πρόσωπα φθάνει στο 30% επί της λιανικής τιμής προ φόρων ενώ επιπλέον επιδότηση προβλέπεται για την αγορά οικιακού φορτιστή όπως επίσης και αν αποσυρθεί παράλληλα το παλιό αυτοκίνητο.

Το πρόγραμμα εξυπηρετεί ταυτόχρονα τέσσερις στόχους:

  • ανανέωση του στόλου των οχημάτων,
  • ανάπτυξη έξυπνων υποδομών φόρτισης,
  • μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα
  • και εξοικονόμηση πόρων για τους πολίτες.

Επιδοτείται η αγορά μόνο ηλεκτρικών και όχι plug-in υβριδικών οχημάτων. Επιλέξιμες είναι και αιτήσεις για αγορές που έγιναν από 1η Δεκεμβρίου 2021 και μετά.

Ο προϋπολογισμός του προγράμματος είναι 50 εκατ. ευρώ και αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω το 2023.

Κίνητρα για τα φυσικά πρόσωπα:

  • Επιδότηση 30% επί της λιανικής τιμής προ φόρων για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μέγιστο ποσό τα 8.000 ευρώ.
  • Επιδότηση 30% και έως 8.000 ευρώ για μακροχρόνιες μισθώσεις, χωρίς υποχρέωση εξαγοράς.
  • Επιβράβευση απόσυρσης με 1.000 ευρώ και επιδότηση αγοράς έξυπνου φορτιστή 500 ευρώ.
  • Επιπλέον επιδότηση 1000 ευρώ για αγορά αυτοκινήτου σε ΑΜΕΑ.
  • Επιπλέον επιδότηση 1000 ευρώ για οικογένειες με τουλάχιστον 3 εξαρτώμενα τέκνα (1000 ευρώ για 3 εξαρτώμενα τέκνα και επιπλέον 1000 ευρώ για ένα επιπλέον εξαρτώμενο τέκνο έως και ευρώ 4000 ευρώ).
  • Επιπλέον 1000 ευρώ για την αγορά αυτοκινήτου και μικροαυτοκινήτου σε νέους έως 29 ετών.
  • Δυνατότητα εκχώρησης δικαιώματος είσπραξης επιδότησης στην εταιρία πώλησης.
  • Επιδότηση έως 40% και με μέγιστο ποσό τις 3.000 για την αγορά δικύκλων και τρικύκλων κατηγορίας L5e έως L7e (επαγγελματικά ηλεκτρικά τρίκυκλα και τα μικροαυτοκίνητα).
  • Eπιδότηση ηλεκτρικών δικύκλων κατηγορίας L1e έως L4e έως 20% και με μέγιστο ποσό επιδότησης 800 ευρώ.
  • Επιδότηση 40% για τα ηλεκτρικά ποδήλατα, με μέγιστο ποσό επιδότησης 800 ευρώ.

Κίνητρα για τις επιχειρήσεις:

  • Επιδότηση 30% για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μέγιστο ποσό τις 8.000 ευρώ από 1 έως 20 οχήματα και 20% επιδότηση με μέγιστο ποσό τις 6.000 ευρώ από 21 οχήματα και πάνω.
  • Επιβράβευση απόσυρσης με 1.000 ευρώ ανά όχημα και επιδότηση αγοράς έξυπνου φορτιστή 400 ευρώ ανά σημείο επαναφόρτιση.
  • Επιδότηση σε εταιρείες ταχυμεταφορών, διανομών και τουριστικές εταιρείες για την αγορά έως και 10 ηλεκτρικών ποδηλάτων.
  • Επιδότηση 30% και έως 8.000 ευρώ για μακροχρόνιες μισθώσεις, χωρίς υποχρέωση εξαγοράς για 1 έως 20 οχήματα και 20% επιδότηση και έως 6.000 ευρώ για 21 οχήματα και πάνω αντίστοιχα.
  • Επιπλέον 4.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο για εταιρίες που δραστηριοποιούνται σε νησιά.
  • Επιδότηση 30% και με μέγιστο ποσό τις 8.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων επίδειξης (test drive) από 1 μέχρι 20 οχήματα και 20% επιδότηση με μέγιστο ποσό τις 6.000 ευρώ για 21 οχήματα και άνω αντίστοιχα.

 

Κλειστές οι πόρτες του υπουργού Ναυτιλίας για τους υπαλλήλους του

Οι πολιτικοί υπάλληλοι του υπουργείου Ναυτιλίας καταγγέλλουν τον υπουργό Ναυτιλίας ότι δεν δέχεται να τους συναντήσει από τον Μάιο που έχουν υποβάλει σχετικό αίτημα. Ανοιχτή επιστολή από τον Σύλλογό τους, την οποία κοινοποιούν και στον πρωθυπουργό ● Στη Βουλή το θέμα από τον Γ. Ραγκούση.

Από τις 11 Μαΐου έχει ζητήσει το Δ.Σ. του Πανελλήνιου Συλλόγου Υπαλλήλων Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας (ΠΣΥΥΕΝ) να συναντήσει τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη προκειμένου να συζητήσουν μαζί του τα φλέγοντα προβλήματα των πολιτικών υπαλλήλων του υπουργείου, ωστόσο μέχρι και σήμερα ο υπουργός δεν τους έχει δεχτεί. Ετσι αναγκάζονται να επικοινωνήσουν μαζί του μέσω μιας ανοιχτής επιστολής την οποία δημοσιοποίησαν την Τρίτη, στέλνοντας στον κ. Πλακιωτάκη το μήνυμα: «Η απαθής και αδιάφορη στάση σας στο να γίνετε κοινωνός των προβλημάτων που ταλανίζουν τους πολιτικούς υπαλλήλους του υπουργείου Ναυτιλίας και κατ’ επέκταση των υπηρεσιών του υπουργείου στο οποίο προΐστασθε, δεν φρενάρει τις δυσμενείς εξελίξεις, ούτε επιλύει τις δυσχέρειες».

Στην ανοιχτή επιστολή, την οποία κοινοποιούν και στον πρωθυπουργό, επαναφέρουν το αίτημά τους για συνάντηση με τον υπουργό και παραθέτουν 10 κύρια ζητήματα-προβλήματα που αντιμετωπίζουν, τα περισσότερα εκ των οποίων, όπως σημειώνουν, ο Γ. Πλακιωτάκης τα γνωρίζει από την αρχή της θητείας του στο υπουργείο, ωστόσο μέχρι σήμερα κανένα από αυτά δεν έχει επιλυθεί. Κάποια από αυτά είναι:

1. Αμεση καταβολή δεδουλευμένων υπερωριών και οδοιπορικών εξόδων του 2021.
2. Υπερωριακή αποζημίωση 120 ωρών ανά εξάμηνο για κάθε υπηρετούντα πολιτικό υπάλληλο του υπουργείου για το 2023.
3. Αμεση αύξηση των οργανικών θέσεων των πολιτικών υπαλλήλων του υπουργείου Ναυτιλίας κατά 200 θέσεις όλων των κατηγοριών, κλάδων και ειδικοτήτων.
4. Αμεση ξεχωριστή προκήρυξη για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων του υπουργείου Ναυτιλίας.
5. Αμεση ολοκλήρωση των διαδικασιών κρίσεων που προ διετίας έχουν προκηρυχθεί, καθώς και άμεση προκήρυξη πλήρωσης των θέσεων προϊσταμένων οργανικών μονάδων των οποίων η θητεία έχει ολοκληρωθεί ή η θέση έχει κενωθεί.
6.Διαφανείς διαδικασίες τοποθέτησης και μετακίνησης όλων των υπαλλήλων του υπουργείου.

Οι εκπρόσωποι της ΠΣΥΥΕΝ τονίζουν πως είναι ξεκάθαρο ότι δεν υπάρχει κανένας δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ πολιτικής ηγεσίας και συνδικαλιστικών εκπροσώπων των πολιτικών υπαλλήλων και, όπως υποστηρίζουν, το γεγονός αυτό τους ξαφνιάζει, καθώς πρώτη φορά συναντούν τέτοια πολιτική συμπεριφορά στις δεκαετίες που υπηρετούν στο υπουργείο.

Το θέμα έφερε στη Βουλή με αναφορά του προς τον υπουργό Ναυτιλίας ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτής Β’ Πειραιά Γ. Ραγκούσης.

Χριστίνα Παπασταθοπούλου