Αύξηση κατώτατου μισθού: Στη Γερμανία 22% στην Ελλάδα…2% — Κιλκίς: Απίστευτο! «Φυτεύουν» τεράστια φωτοβολταϊκά πάρκα σε χώρο Νatura!

Αύξηση κατώτατου μισθού: Πώς υπολογίζεται - Τι αλλάζει από 1η Ιανουαρίου  2022

Θα ήταν για γέλια, αν δεν ήταν για… κλάματα η σύγκριση της αύξησης του κατώτατου μισθού στη Γερμανία και στην Ελλάδα.

Γιατί; Γιατί στη Γερμανία ο κατώτατος μισθός θα αυξηθεί κατά 22% και το κατώτατο ωρομίσθιο από τα 9,82 ευρώ που είναι σήμερα θα πάει στα 10,45 τον Ιούλιο και από τον Οκτώβριο στα 12 ευρώ.

Στην Ελλάδα, πάλι, τον Ιανουάριο ο κατώτατος μισθός αυξήθηκε κατά… 2% και από τον Μάιο θα αυξηθεί κι άλλο, αλλά το ποσοστό της αύξησης δεν θα ξεπεράσει το 6%!

Η αύξηση του κατώτατου μισθού ήταν μια από τις προεκλογικές δεσμεύσεις του Σοσιαλδημοκρατικού κόμματος SPD και του νέου καγκελάριου Όλαφ Σολτς. Σύμφωνα με σχέδιο νόμου που ανακοινώθηκε σήμερα (21.01.2022) ο κατώτατος μισθός θα αυξηθεί στα 12 ευρώ την ώρα από την 1η Οκτωβρίου.

Το κατώτατο ωρομίσθιο στη Γερμανία σήμερα είναι 9,82 ευρώ και σύμφωνα με το σχέδιο νόμου θα αυξηθεί στα 10,45 ευρώ από τον Ιούλιο. Από την 1η Οκτωβρίου, 6,2 εκατομμύρια εργαζόμενοι πρόκειται να δουν μεγάλη αύξηση στους μισθούς τους η οποία θα κοστίσει στους εργοδότες 1,63 δισεκατομμύρια ευρώ την περίοδο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου.

Τα επόμενα χρόνια, η επιτροπή για τον κατώτατο μισθό, στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι των εργοδοτών και των εργαζομένων, θα συζητήσει και πάλι το επίπεδο του κατώτατου μισθού.

Σύμφωνα με το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Εργασίας, περίπου, το ένα πέμπτο του συνόλου των εργαζομένων στη Γερμανία είναι χαμηλόμισθοι. Αυτό σημαίνει ότι λαμβάνουν ωρομίσθιο που είναι μικρότερο από τα δύο τρίτα του μέσου ωρομισθίου. Μόνο στην Πολωνία, τη Βουλγαρία και τα κράτη της Βαλτικής το ποσοστό των χαμηλόμισθων είναι υψηλότερο. Στη Γαλλία, από την άλλη πλευρά, είναι μόνο 8,6%.

Στη Γερμανία καταβάλλονται χαμηλοί μισθοί, ιδίως στις πωλήτριες, στις καθαρίστριες και στους εργαζόμενους στον κλάδο της εστίασης.

Αντιδράσεις

Από την αύξηση του κατώτατου μισθού, αναμένονται και έσοδα στον τομέα της υποχρεωτικής κοινωνικής ασφάλισης. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ θα μπορούσαν να εισρεύσουν επιπλέον στο σύστημα, όπως για παράδειγμα στο συνταξιοδοτικό ταμείο. Ταυτόχρονα, το υπουργείο αναμένει ανακούφιση στους προϋπολογισμούς της ομοσπονδιακής κυβέρνησης και των δήμων, επειδή θα εξαρτώνται λιγότεροι χαμηλόμισθοι από τις κοινωνικές παροχές.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, όπως μεταδίδει το tagesschau οι εργοδότες που θα πρέπει να αυξήσουν τους μισθούς των εργαζομένων τους, ως αποτέλεσμα του νόμου θα αντιμετωπίσουν υψηλότερο κόστος περίπου 1,63 δισεκατομμυρίων ευρώ. Αναμένεται ότι οι τιμές των αγαθών και των υπηρεσιών θα μπορούσαν να αυξηθούν συγκρατημένα.

Οι εκπρόσωποι των εργοδοτών είχαν ήδη ανακοινώσει ότι θα εξέταζαν το ενδεχόμενο προσφυγής κατά του νόμου. Ο πρόεδρος των εργοδοτών Rainer Dulger είχε δηλώσει στα τέλη του 2021 ότι πρόκειται για σοβαρή παραβίαση της αυτονομίας των συλλογικών διαπραγματεύσεων.

 

Κιλκίς: Απίστευτο! «Φυτεύουν» τεράστια φωτοβολταϊκά πάρκα σε χώρο Νatura!Κιλκίς: Απίστευτο! «Φυτεύουν» τεράστια φωτοβολταϊκά πάρκα σε χώρο Νatura!

Αντιδράσεις για την απόφαση να εγκρίνουν με συνοπτικές διαδικασίες την εγκατάσταση και τη λειτουργία φωτοβολταϊκών πάρκων σε προστατευόμενες περιοχές του Κιλκίς.

Τη σφοδρή αντίδραση της Ελληνικής Εταιρείας Προστασίας της Φύσης και του Εργαστηρίου Διαχείρισης Οικοσυστημάτων και Βιοποικιλότητας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας προκαλεί η απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης Κεντρικής Μακεδονίας και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης να εγκρίνουν, στο τέλος του Δεκεμβρίου, με συνοπτικές διαδικασίες την εγκατάσταση και λειτουργία δύο τεράστιων φωτοβολταϊκών πάρκων στις προστατευόμενες περιοχές Έλους Αρτζάν και Ανθόφυτου στο Κιλκίς.

Ο πρώτος, συνολικής ισχύος 248,963 MW, στην Κοτύλη του Κιλκίς, εντός της Ζώνης Ειδικής Προστασίας «Περιοχή  Έλους Αρτζάν» (GR1230005). Ο δεύτερος, συνολικής ισχύος 460,239MW, στο Νέο Σιράκιο (Νέο Συρράκο) του Κιλκίς, χωρίς να διαθέτει εγκεκριμένη μελέτη Ειδικής Οικολογικής Αξιολόγησης (ΕΟΑ), αν και βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής, μόλις 9 μέτρων, από τη Ζώνη Ειδικής Προστασίας του Δικτύου Natura 2000 «Περιοχή Ανθοφύτου» (GR1230006).

Και οι δύο προστατευόμενες περιοχές ήταν στην αρμοδιότητα του Φορέα Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Θερμαϊκού Κόλπου, ο οποίος, πριν καταργηθεί από το ΥΠΕΝ στην εκπνοή του 2021, γνωμοδότησε αρνητικά για το έργο στην Κοτύλη, καθώς έκρινε ελλιπή τη μελέτη ΕΟΑ και αρνητικά για το έργο στο Νέο Συράκιο ζητώντας, κατά την κείμενη νομοθεσία, να προσκομιστεί η ΕΟΑ, η οποία απουσίαζε από τον φάκελο του έργου.

Παρά ταύτα, οι γνωμοδοτήσεις περιφρονήθηκαν. Για το έργο στην «Περιοχή  Έλους Αρτζάν», που καλύπτει μια εξαιρετικά μεγάλη έκταση σε προστατευόμενη περιοχή υψηλής βιοποικιλότητας, ο φορέας διαχείρισης είχε προειδοποιήσει πως η κατασκευή του θα επιφέρει κατακερματισμό των ενδιαιτημάτων διαφόρων ειδών ορνιθοπανίδας δεδομένου ότι τα φωτοβολταϊκά θα καταλάβουν 1.467,15 στρέμματα, που αντιστοιχούν στο 8,54% της προστατευόμενης περιοχής Natura 2000.

Η Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης και το Εργαστήριο Διαχείρισης Οικοσυστημάτων και Βιοποικιλότητας, εταίροι στο έργο LIFE «Better Life for Lesser Kestrel» (LIFE19 NAT/BG/001017) που υλοποιείται και στην περιοχή Ανθόφυτου, κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, αφού οι δύο περιοχές, εκτός των άλλων προστατευόμενων ειδών ορνιθοπανίδας, φιλοξενούν σημαντικούς αναπαραγόμενους πληθυσμούς του κιρκινεζιού (falco naumanni), το οποίο προστατεύεται σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς περιλαμβάνεται στο Παράρτημα Ι της Οδηγίας για τα Πουλιά και στον Κόκκινο Κατάλογο των απειλούμενων ζώων της Ελλάδας.

Ταυτόχρονα αναδεικνύουν την παραβίαση της Οδηγίας για τους Οικοτόπους (92/43/ΕΟΚ), που ορίζει ότι έργο σε περιοχή Natura εγκρίνεται μόνο αν δεν παραβλάπτει την ακεραιότητά της προστατευόμενης περιοχής…