Αρχαιότητες Βενιζέλου Οι γαλάζιοι διώκτες της Μέσης Οδού ξαναχτύπησαν

Με την επάνοδο της Ν.Δ. στην εξουσία και με ρεβανσιστική διάθεση πίεσαν εξαρχής για την αλλαγή της in situ λύσης.

Χυδαία επίθεση στους πολίτες που αντιδρούν στο πολιτιστικό έγκλημα που συντελείται στον σταθμό Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης, με τον τεμαχισμό και την απόσπαση της βυζαντινής Μέσης Οδού, προχώρησαν γαλάζιοι παράγοντες με κοινή τους ανακοίνωση, για την οποία είναι άγνωστο εάν πέρασε από τα διοικητικά συμβούλια ή άλλα θεσμικά όργανα των οργανισμών που υποτίθεται πως εκπροσωπούν.

Με αφορμή τη νέα προσφυγή στο ΣτΕ που έγινε από πολίτες και συλλογικότητες ενάντια στη διάτρητη απόφαση της υπουργού «Πολιτισμού», που, χωρίς να υπάρχει οριστική μελέτη για την απόσπαση και την επαναφορά των αρχαιοτήτων, έδωσε το πράσινο φως να ξεκινήσει ο τεμαχισμός ενός βυζαντινού μνημείου, χθες κυκλοφόρησε κοινή δήλωση την οποία συνυπογράφουν η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η Περιφερειακή  Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, ο Δήμος Θεσσαλονίκης, το Επαγγελματικό και Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, το ΤΕΕ/ΤΚΜ και ο Εμπορικός Σύλλογος για το θέμα του μετρό. Σ’ αυτήν κατηγορούν τους προσφεύγοντες στο ΣτΕ και κατ’ επέκταση και όσους αντιδρούν στο πολιτιστικό αυτό έγκλημα ότι επιδίδονται στην τακτική της κωλυσιεργίας «με πρόσχημα ένα υποκριτικό ενδιαφέρον για τα αρχαία» και «μοναδικό στόχο κάποιων την παρεμπόδιση των εργασιών ολοκλήρωσης του μετρό, την πρόκληση νέων δυσβάσταχτων καθυστερήσεων και εντέλει την αμφισβήτηση του ίδιου του έργου που η πόλη της Θεσσαλονίκης αναμένει».

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι παραπάνω τοπικοί άρχοντες και εκπρόσωποι επιμελητηρίων εξαρχής ήταν της άποψης «κομμάτια να γίνουν» οι αρχαιότητες της Βενιζέλου. Μάλιστα, ορισμένοι εξ αυτών, όταν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ προέκρινε τη λύση της in situ παραμονής των αρχαιοτήτων, είχαν προσφύγει στο ΣτΕ ζητώντας ουσιαστικά να εφαρμοστεί η λύση της απόσπασης της βυζαντινής Μέσης Οδού. Με την επάνοδο της Ν.Δ. στην εξουσία και με ρεβανσιστική διάθεση πίεσαν εξαρχής για την αλλαγή της in situ λύσης, γνωρίζοντας ότι αυτό θα σήμαινε τεράστιες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση όλης της βασικής γραμμής του μετρό. Καθυστερήσεις που ήδη έχουν κοστίσει μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ προς την ανάδοχο εταιρεία, ενώ μέχρι και σήμερα δεν έχει δοθεί το ακριβές χρονοδιάγραμμα της ολοκλήρωσης του σταθμού Βενιζέλου και κατά συνέπεια όλου του έργου.

Μαρούλα Πλήκα