Ανοίγουν τις πύλες τους τα πανεπιστήμια εν μέσω έξαρσης της πανδημίας – Αναδρο μικά: Κατατέθηκε η τροπολογία του υπουργείου Εργασίας – Ξεχάστε τα χειρόγραφα τιμολόγια! Υποχρεωτικά τα ηλεκτρονικά βιβλία

Από τη Δευτέρα και μέχρι τα μέσα του Οκτωβρίου αναμένεται να αρχίσουν τα μαθήματα σε όλα τα τμήματα και τις σχολές των ΑΕΙ της χώρας. Ήδη από τις αρχές Σεπτεμβρίου έχει δημοσιευθεί στο ΦΕΚ το πλαίσιο με το οποίο θα λειτουργήσουν τα πανεπιστήμια και ο δίαυλος επικοινωνίας υπουργείου Παιδείας και πρυτάνεων είναι συνεχώς ανοικτός.

Παρ’όλα αυτά, εκφράζονται προβληματισμοί από πλευράς πρυτάνεων για το εάν η εφαρμογή των μέτρων και η λειτουργία των πανεπιστημίων θα συνυπάρξουν ανεμπόδιστα.

Σύμφωνα με τις οδηγίες του υπουργείου, η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική σε όλους τους χώρους των πανεπιστημίων και η διδασκαλία των μαθημάτων, σεμιναρίων, εργαστηρίων και κλινικών ασκήσεων με έως και 50 άτομα θα πραγματοποιείται δια ζώσης, τηρώντας τα απαραίτητα μέτρα προστασίας. Στις περιπτώσεις μαθημάτων με περισσότερα από 50 άτομα, οι διαλέξεις θα γίνονται εξ αποστάσεως.

Βασ. Διγαλάκης: «Να περιφρουρήσουμε την ασφαλή διεξαγωγή του νέου ακαδημαϊκού έτους»

«Ζούμε και στα πανεπιστήμια μια νέα πραγματικότητα λόγω πανδημίας και οφείλουμε να προσαρμοστούμε στις διαφορετικές, αλλά απαραίτητες συνθήκες που αυτή επιβάλλει», δήλωσε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υφυπουργός Παιδείας, αρμόδιος για τα θέματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Βασίλης Διγαλάκης.

Όπως σημείωσε, η τήρηση των μέτρων πρόληψης και προστασίας, που τεκμηριωμένα συστήνει η επιστήμη, είναι «απαραίτητη προκειμένου οι φοιτητές να επιστρέψουν με ασφάλεια στις διδακτικές αίθουσες και στα εργαστήρια και να συνεχιστεί απρόσκοπτα η εκπαιδευτική διαδικασία».

Χαρακτήρισε, δε, σημαντική την επίτευξη της ασφαλούς επιστροφής των φοιτητών στους χώρους των πανεπιστημίων γιατί, όπως είπε, «μια επιμήκυνση της απουσίας των φοιτητών από τον χώρο του πανεπιστημίου θα απέβαινε εις βάρος τους».

«Η δια ζώσης συζήτηση και αλληλεπίδραση, που συντελείται εντός των αμφιθεάτρων, δεν μπορεί να υποκατασταθεί πλήρως από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση κι ούτε θέλουμε να αποκοπούν οι φοιτητές από τη συνολική εμπειρία φοίτησης σε ένα ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα. Αξίζει λοιπόν συνειδητά και με υπευθυνότητα να περιφρουρήσουμε την ασφαλή και ομαλή διεξαγωγή του νέου ακαδημαϊκού έτους», υπογράμμισε ο κ. Διγαλάκης.

Μέσα στο πλαίσιο της νέας πραγματικότητας που επιφέρει στα πανεπιστήμια η πανδημία του κορονοϊού, η ανάγκη για στελέχωση των πανεπιστημίων με διδακτικό προσωπικό γίνεται ακόμα πιο μεγάλη. Για αυτό τον λόγο, όπως ανέφερε ο υφυπουργός στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, δρομολογούνται οι διαδικασίες ώστε να δοθούν, μέσω ΕΣΠΑ, περίπου 2.000 υποτροφίες, ύψους 5,2 εκατ. ευρώ, με ανταποδοτικό χαρακτήρα, σε μεταπτυχιακούς φοιτητές και υποψήφιους διδάκτορες, προκειμένου να στελεχώσουν σε επιλεγμένα μαθήματα φροντιστηριακές τάξεις για προπτυχιακούς φοιτητές.

Μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου η έναρξη των μαθημάτων

Το υπουργείο εδώ και μήνες είναι σε επικοινωνία με τους πρυτάνεις για το πώς θα εφαρμοστούν στην πράξη τα μέτρα και μάλιστα, την περασμένη Τρίτη πραγματοποιήθηκε μία ακόμη τηλεδιάσκεψη του κ. Διγαλάκη με τους πρυτάνεις, προκειμένου να αποσαφηνιστούν λεπτομέρειες για το πώς θα λειτουργήσουν τα ιδρύματα κατά το χειμερινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2020-21.

Αν και το κάθε πανεπιστήμιο επιλέγει αυτόνομα την οργάνωση του ημερολογίου το ακαδημαϊκού έτους, αναμένεται μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου να έχει γίνει η αρχή των μαθημάτων στις σχολές και τα τμήματα των ελληνικών ΑΕΙ.

Μάλιστα, οι σχολές αυτό το διάστημα προβαίνουν σε ενημερώσεις μέσω των ιστοσελίδων και των γραμματειών τους για το πώς θα λειτουργήσει το κάθε τμήμα, τι θα ισχύσει για την πραγματοποίηση του κάθε μαθήματος, κοκ.

Προβληματισμοί που εμμένουν

Η οργάνωση και ο σχεδιασμός των προγραμμάτων διδασκαλίας, με βάση τη νέα πραγματικότητα, αποτέλεσε για όλα τα ΑΕΙ έναν δυνατό γρίφο. Από τη μία, η ανάγκη για να παραμείνουν «ζωντανές» οι ακαδημαϊκές δομές, με την παρουσία φοιτητών και από την άλλη, η ανάγκη για περισσότερες αίθουσες, αλλά και διδάσκοντες. Και όλα αυτά, με βασικό στόχο την προστασία της υγείας των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας.

«Προσπαθούμε να δούμε πώς θα μπορέσουν να πραγματοποιηθούν όσο το δυνατόν περισσότερα δια ζώσης μαθήματα», δήλωσε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Θάνος Δημόπουλος.

Όπως επεσήμανε, υπάρχουν δυσκολίες ως προς την επάρκεια αιθουσών και διδασκόντων. «Υπάρχει δυσκολία, όσον αφορά την επάρκεια αιθουσών. Όσον αφορά το κομμάτι των μελών ΔΕΠ, έχουμε ήδη κάνει σχετική εισήγηση προς το υπουργείο Παιδείας για επιπλέον διδακτικό προσωπικό», ανέφερε.

Στο ίδιο μήκος κύματος, βρίσκεται και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το οποίο ανοίγει τη Δευτέρα τις πύλες του για τα πρώτα μαθήματα της χρονιάς. «Η ανάγκη τήρησης υγειονομικών μέτρων επιβάλλει την αραιή διάταξη στις αίθουσες και τα εργαστήρια και κατά συνέπεια τον πολλαπλασιασμό των τμημάτων διδασκαλίας και άσκησης. Έτσι αναδεικνύονται οι μεγάλες ελλείψεις σε αίθουσες και διδακτικό προσωπικό, αποτέλεσμα της σταθερά υποχρηματοδοτούμενης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης», υπογράμμισε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρύτανης του ΕΜΠ, Ανδρέας Μπουντουβής.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι οι ανάγκες για διδακτικό προσωπικό εξ αιτίας της πανδημίας του κορονοϊού μεγεθύνονται εάν λάβει κανείς υπ’ όψιν ότι μεταξύ των διδασκόντων υπάρχουν και άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και δεν μπορούν να υποστηρίξουν τη διδασκαλία με φυσική παρουσία.

«Η εφαρμογή της πρόσφατης ΚΥΑ προσκρούει στην αμείλικτη πραγματικότητα», ανέφερε ο κ. Μπουντουβής και πρόσθεσε: «Η εφαρμογή της σε υποχρεωτικά μαθήματα με αριθμό εγγεγραμμένων κατά πολύ μεγαλύτερο των 50 είναι δυνατή μόνο με κατάτμηση σε τμήματα. Η εφαρμοσιμότητά της, όμως, συγκαθορίζεται από τη διαθεσιμότητα αιθουσών και διδακτικού προσωπικού και των χρονικών ορίων του ωρολογίου προγράμματος και είναι εξαιρετικά περιορισμένη».

Για τον λόγο αυτό, τα πανεπιστήμια ζητούν από το υπουργείο Παιδείας να επισπεύσει τις διαδικασίες που θα φέρουν νέες θέσεις μελών ΔΕΠ και χρηματοδότηση για θέσεις επικουρικού εκπαιδευτικού προσωπικού.

 

Αναδρομικά: Κατατέθηκε η τροπολογία του υπουργείου Εργασίας – Τι προβλέπει

Αναδρομικά: Κατατέθηκε η τροπολογία του υπουργείου Εργασίας - Τι προβλέπει

Η πολυαναμενόμενη τροπολογία για τα αναδρομικά των συνταξιούχων κατατέθηκε την Παρασκευή στη Βουλή.

Κατατέθηκε τροπολογία του υπουργείου Εργασίας σε σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών σχετικά με τα αναδρομικά των συνταξιούχων.

Συγκεκριμένα, με την προτεινόμενη ρύθμιση όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, προβλέπεται η καταβολή ποσών και στους συνταξιούχους του Δημοσίου, κατ’ αντιστοιχία με τη νομοθετική πρόβλεψη για τους συνταξιούχους του ιδιωτικού τομέα, προς αποκατάσταση των μειώσεων που επιβλήθηκαν στις κύριες συντάξεις τους, κατ’ εφαρμογή του άρθρου πρώτου υποπαρ. Β3 του ν. 4093/2012 (Α΄ 222), λαμβανομένων παράλληλα υπ’ όψιν των πρακτικών της 5ης Γενικής Συνεδρίασης της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου της 29ης.03.2017, σύμφωνα με τα οποία οι μειώσεις των κύριων συντάξεων, δυνάμει του άρθρου 1 παρ. 1 του ν. 4051/2012 (Α΄ 40) κρίθηκαν σύμφωνες με το Σύνταγμα.

Ειδικότερα, τα ποσά που αντιστοιχούν σε περικοπές και μειώσεις κύριων συντάξεων συνταξιούχων του Δημοσίου, δυνάμει του άρθρου πρώτου παρ. Β υποπαρ. Β3 του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 και αφορούν το χρονικό διάστημα από 11.6.2015 και μέχρι τη δημοσίευση του ν. 4387/2016 (Α΄ 85), θα καταβληθούν άτοκα στους δικαιούχους, έτσι ώστε να αρθεί το σωρευτικό αποτέλεσμα των ανωτέρω μειώσεων και περικοπών στο βιοτικό επίπεδο των θιγομένων και για τους συνταξιούχους του Δημοσίου.

Τα καταβαλλόμενα ποσά είναι ανεκχώρητα και ακατάσχετα στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν δεσμεύονται και δεν συμψηφίζονται με βεβαιωμένα χρέη προς τη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις Περιφέρειες, τα ασφαλιστικά Ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα. Κατά την καταβολή των ποσών, δεν διενεργείται παρακράτηση φόρου ούτε παρακράτηση ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης.

Επίσης, με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, ρυθμίζονται ο τρόπος, η διαδικασία και οι λεπτομέρειες καταβολής των προς επιστροφή ποσών, η οποία ολοκληρώνεται έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020.

Με την καταβολή των ανωτέρω ποσών, οι αξιώσεις των συνταξιούχων του Δημοσίου για ποσά που αντιστοιχούν σε περικοπές, μειώσεις και καταργήσεις κύριων, επικουρικών συντάξεων, επιδομάτων αδείας και εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα, για το χρονικό διάστημα από 11.6.2015 έως τη δημοσίευση του ν. 4387/2016, δυνάμει του ν. 4093/2012, αποσβέννυνται.

Οι διατάξεις εφαρμόζονται αναλόγως και για τους υπαλλήλους των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των άλλων ΝΠΔΔ που διέπονται από το ίδιο με τους δημοσίους υπαλλήλους συνταξιοδοτικό καθεστώς είτε οι συντάξεις τους βαρύνουν το Δημόσιο είτε τους οικείους φορείς, καθώς και για το προσωπικό του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος και των υπαλλήλων των ασφαλιστικών Ταμείων του προσωπικού των Σιδηροδρομικών Δικτύων, που διέπονται από το καθεστώς του ν.δ. 3395/1955 (Α΄ 276).

 

Ξεχάστε τα χειρόγραφα τιμολόγια! Υποχρεωτικά τα ηλεκτρονικά βιβλία

τιμολόγια

Τέλος εποχής για τα χειρόγραφα τιμολόγια. Ήδη πιλοτικά ξεκίνησε από χθες το σύστημα με τα ηλεκτρονικά βιβλία και από την 1η Ιανουαρίου του 2021, το μέτρο καθίσταται υποχρεωτικό.

Οι λογιστές βέβαια αντιδρούν, όχι σε ότι αφορά την φιλοσοφία του μέτρου που θέλει να τιμολόγια να γίνουν… παρελθόν, αλλά στο γεγονός, όπως τουλάχιστον υποστηρίζουν, ότι δεν υπάρχει ούτε η κατάλληλη προετοιμασία, αλλά ούτε το κατάλληλο υπόβαθρο ώστε να υποστηριχθούν τα ηλεκτρονικά βιβλία.

Από την πλευρά το υπουργείο Οικονομικών και η ΑΑΔΕ πιστεύουν ότι το «MyDATA», έτσι ονομάζεται το νέο σύστημα, θα αποτελέσει ένα ισχυρό όπλο στην μάχη κατά της φοροδιαφυγής.

Υποχρεωτικό για όλες τις επιχειρήσεις

Η νέα ψηφιακή πλατφόρμα της ΑΑΔΕ βάζει τέλος στα χειρόγραφα βιβλία και τιμολόγια. Το νέο σύστημα ενεργοποιήθηκε από χθες και θα λειτουργεί σε πιλοτική μορφή μέχρι το τέλος του έτους ενώ από την 1η Ιανουαρίου 2020 θα λειτουργεί πλήρως και θα είναι υποχρεωτικό για όλες τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες που θα αποστέλλουν στη ψηφιακή πλατφόρμα όλα τα δεδομένα εσόδων και εξόδων. Έτσι οι φορολογικές αρχές θα έχουν πλήρη και on-line εικόνα για την δραστηριότητα και το οικονομικό προφίλ επιχειρήσεων.

Τα ηλεκτρονικά βιβλία θα δώσουν τη δυνατότητα στο ελεγκτικό μηχανισμό να προχωρά σε εξπρές διασταυρώσεις στοιχείων για τα έσοδα. τις πωλήσεις, τις δαπάνες, και τα κέρδη και να «τεστάρει» την ειλικρίνεια των δηλώσεων στην εφορία πράγμα που θα επιφέρει καίριο πλήγμα στην έκδοση πλαστών και εικονικών φορολογικών στοιχείων.

Ταυτόχρονα οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες θα περιορίσουν σημαντικά λειτουργικά και διαχειριστικά κόστη καθώς και χρονοβόρες και δαιδαλώδεις διαδικασίες στην διεκπεραίωση των φορολογικών τους υποθέσεων ενώ οι συνεπείς θα λαμβάνουν άμεσα τις επιστροφές φόρου που δικαιούνται. Επιπρόσθετα οι αυτοματοποιημένες διαδικασίες έκδοσης, αποστολής, έγκρισης και αρχειοθέτησης των παραστατικών θα μειώσουν το χρόνο πληρωμής των τιμολογίων ενισχύοντας τη ταμειακή ροή των επιχειρήσεων και θα τις απαλλάξουν από την υποχρέωση χρήσης Φορολογικής ταμειακής μηχανής ή Φορολογικού μηχανισμού για τις πωλήσεις λιανικής

Τα κίνητρα που προβλέπονται για να… φύγουν τα χειρόγραφα τιμολόγια

Η νομοθεσία προβλέπει πλέγμα κινήτρων για όσες επιχειρήσεις υιοθετήσουν, αποκλειστικά την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω παρόχου για την έκδοση και λήψη παραστατικών πωλήσεων για τα φορολογικά έτη που αρχίζουν από 1/1/2020 μέχρι και το φορολογικό έτος 2022. Ειδικότερα:

  • Μειώνεται στα 3 έτη από 5 για τον εκδότη του τιμολογίου και στα 4 για τον λήπτη ο χρόνος παραγραφής του δικαιώματος της φορολογικής διοίκησης να εκδώσει πράξη προσδιορισμού φόρου.
  • Περιορίζεται σε 45 ημέρες από 90 το χρονικό διάστημα που η φορολογική διοίκηση εξετάζει τα αιτήματα επιστροφής φόρου για τα έτη που εφαρμόζεται ηλεκτρονική τιμολόγηση.
  • Παρέχεται αυξημένη κατά 100% απόσβεση της αρχικής δαπάνης για τεχνικό εξοπλισμό και λογισμικό που απαιτείται για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, κατά το έτος πραγματοποίησής της, ως αντιστάθμισμα του κόστους χρήσης της ηλεκτρονικής τιμολόγησης.
  • Προβλέπεται υπερέκπτωση κατά 100% της αξίας των δαπανών για τη λήψη υπηρεσιών παρόχου.

Ερωτήσεις – απαντήσεις

Η ΑΑΔΕ μέσα από ένα αναλυτικό οδηγό με τη μορφή ερωτήσεων και απαντήσεων φωτίζει όλες τις πτυχές της ηλεκτρονικής τιμολόγησης

1. Τι είναι η Ηλεκτρονική διαβίβαση δεδομένων στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA της Α.Α.Δ.Ε;

Ως “Ηλεκτρονική διαβίβαση δεδομένων στην Α.Α.Δ.Ε.” νοείται η διαβίβαση δεδομένων στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA της Α.Α.Δ.Ε..

2. Τι είναι η ψηφιακή πλατφόρμα myDATA;

Ως “Ψηφιακή πλατφόρμα myDATAτης Α.Α.Δ.Ε.” ή “Πλατφόρμα myDATA” νοείται η ψηφιακή πλατφόρμα υποδοχής των δεδομένων που διαβιβάζονται στην Α.Α.Δ.Ε., η οποία είναι προσβάσιμη μέσω του διαδικτυακού τόπου της Α.Α.Δ.Ε. και περιλαμβάνει αναλυτικά και συνοπτικά το σύνολο των συναλλαγών εσόδων / εξόδων των οντοτήτων που τηρούν Λογιστικά Αρχεία, σύμφωνα με τα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα και στην οποία απεικονίζεται το λογιστικό και φορολογικό αποτέλεσμα των οντοτήτων.

3. Πόσα είναι τα ηλεκτρονικά βιβλία της ψηφιακής πλατφόρμας my DATA της Α.Α.Δ.Ε.;

Τα Ηλεκτρονικά Βιβλία που εμφανίζονται στη πλατφόρμα myDATA είναι δύο και συγκεκριμένα:

–        Το Βιβλίο Αναλυτικών Εγγραφών (Αναλυτικό Βιβλίο), όπου καταχωρείται η Σύνοψη των Παραστατικών εσόδων / εξόδων των οντοτήτων, διενεργείται ο χαρακτηρισμός των συναλλαγών και καταχωρούνται οι λογιστικές εγγραφές τακτοποίησης για τον προσδιορισμό του λογιστικού και φορολογικού αποτελέσματος κάθε έτους.

–        Το Βιβλίο Συνοπτικής Απεικόνισης (Συνοπτικό Βιβλίο), όπου εμφανίζονται συγκεντρωτικά τα δεδομένα της Οντότητας σε μηνιαία και ετήσια βάση

4. Τι διαβιβάζεται στα Ηλεκτρονικά Βιβλία;

Στα Ηλεκτρονικά Βιβλία της ΑΑΔΕ:

– Διαβιβάζεται και καταχωρείται η Σύνοψη των Παραστατικών εσόδων/ εξόδων των Επιχειρήσεων.

– Γίνεται Χαρακτηρισμός των καταχωρημένων συναλλαγών.

– Καταχωρούνται οι Λογιστικές Εγγραφές Τακτοποίησης για τον προσδιορισμό του λογιστικού και του φορολογικού αποτελέσματος κάθε έτους.

– Τα παραπάνω έχουν τυποποιηθεί (Τυποποιήσεις Δεδομένων Παραστατικών), ώστε να μπορούν να διαβιβάζονται ηλεκτρονικά από τις οντότητες και να καταχωρούνται ομοιόμορφα στην ΑΑΔΕ.

– Τι είναι “Σύνοψη Παραστατικού”;

Ως “Σύνοψη παραστατικού” νοούνται τα στοιχεία του υποχρεωτικού περιεχομένου του παραστατικού χωρίς την αναλυτική διάκριση των ειδών (αγαθών – υπηρεσιών)

6. Τι είναι ο “Χαρακτηρισμός Συναλλαγών”;

Ως “Χαρακτηρισμός Συναλλαγών” νοείται η υποχρέωση των οντοτήτων να λογιστικοποιούν τα δεδομένα τους για την εκπλήρωση των φορολογικών τους υποχρεώσεων καθώς και για την κάλυψη αναγκών της εσωτερικής τους οργάνωσης.

7. Τι είναι ο “Μοναδικός Αριθμός Καταχώρησης (Μ.ΑΡ.Κ.)”;

Ως “Μοναδικός Αριθμός Καταχώρησης (Μ.ΑΡ.Κ.)” νοείται ο Μοναδικός Αριθμός Καταχώρησης που χορηγείται από την Α.Α.Δ.Ε. για κάθε έγκυρη διαβίβαση δεδομένων στην Πλατφόρμα myDATA.

8. Με ποιους τρόπους διαβιβάζονται οι Συνόψεις των παραστατικών Χονδρικής;

Οι Συνόψεις των παραστατικών Χονδρικής διαβιβάζονται ως εξής:

– Μέσω Πιστοποποιημένων Παρόχων Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης με άδεια καταλληλότητας λογισμικού Υπηρεσιών Παρόχου Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων (ΥΠΑΗΕΣ)

– Μέσω των προγραμμάτων λογισμικού (εμπορικό, λογιστικό), που χρησιμοποιούν οι οντότητες, εφόσον αυτά διασυνδέονται με την Α.Α.Δ.Ε. μέσω σχετικής διεπαφής.

– Μέσω ειδικής φόρμας καταχώρησης της εφαρμογής των ηλεκτρονικών βιβλίων που λειτουργεί στην ΑΑΔΕ. Την ειδική φόρμα καταχώρησης μπορούν να χρησιμοποιούν οι οντότητες που έχουν τις προϋποθέσεις που ορίζονται στην σχετική Απόφαση Α.1138/2020 της διαδικασίας ηλεκτρονικής διαβίβασης δεδομένων (έως 50.000 € ακαθάριστα έσοδα για όσες οντότητες τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα είτε όσοι εκδίδουν έως 50 τιμολόγια ανεξαρτήτως τηρούμενου λογιστικού συστήματος).

9. Με ποια κανάλια διαβίβασης αποστέλλονται οι Συνόψεις των παραστατικών Λιανικής;

Οι Συνόψεις των παραστατικών Λιανικής διαβιβάζονται ως εξής:

–  Μέσω Πιστοποποιημένων Παρόχων Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης με άδεια καταλληλότητας λογισμικού Υπηρεσιών Παρόχου Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων (ΥΠΑΗΕΣ)

– Μέσω των προγραμμάτων λογισμικού (εμπορικό, λογιστικό), που χρησιμοποιούν οι οντότητες, εφόσον αυτά διασυνδέονται με την Α.Α.Δ.Ε. μέσω σχετικής διεπαφής.

– Μέσω ειδικής φόρμας καταχώρησης της εφαρμογής των ηλεκτρονικών βιβλίων που λειτουργεί στην ΑΑΔΕ. Την ειδική φόρμα καταχώρησης μπορούν να χρησιμοποιούν οι οντότητες που έχουν τις προϋποθέσεις που ορίζονται στην σχετική Απόφαση Α.1138/2020 της διαδικασίας ηλεκτρονικής διαβίβασης δεδομένων (έως 50.000 € ακαθάριστα έσοδα για όσες οντότητες τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα είτε όσοι εκδίδουν έως 50 τιμολόγια ανεξαρτήτως τηρούμενου λογιστικού συστήματος).

– Μέσω των Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών (Φ.Η.Μ.) για τις λιανικές συναλλαγές. Ειδικά για όσες περιπτώσεις προβλέπεται η απευθείας διασύνδεση των Φ.Η.Μ. με την Α.Α.Δ.Ε.. (καύσιμα)

10. Με ποιους τρόπους διαβιβάζονται οι Συνόψεις των παραστατικών Λιανικής;

Οι τρόποι διαβίβασης των παραστατικών Λιανικής είναι οι παρακάτω:

α) για τα στοιχεία λιανικής που εκδίδονται με τη χρήση Φ.Η.Μ. (Φ.Τ.Μ., Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ., Α.ΔΗ.Μ.Ε.), ως εξής:

αα) είτε αναλυτικά, ανά στοιχείο λιανικής πώλησης, μέσω απευθείας διασύνδεσης των Φ.Η.Μ. με την Α.Α.Δ.Ε..

αβ) είτε συγκεντρωτικά ανά μήνα, στην Πλατφόρμα myDATA, μέσων των λογισμικών προγραμμάτων erp είτε μέσω της ειδικής φόρμας καταχώρησης, για τις συναλλαγές που δεν έχουν υποχρέωση απευθείας διασύνδεσης των Φ.Η.Μ. με την Α.Α.Δ.Ε. (όλοι πλην καυσίμων)

β) για τα στοιχεία λιανικής που εκδίδονται μηχανογραφικά ή χειρόγραφα χωρίς την υποχρέωση χρήσης Φ.Η.Μ., τα δεδομένα διαβιβάζονται αναλυτικά ανά στοιχείο λιανικής πώλησης στην Πλατφόρμα myDATA. Κατ’ εξαίρεση, τα στοιχεία λιανικής πώλησης που εκδίδονται, χωρίς χρήση Φ.Η.Μ., μέχρι την 31/12/2020 δύνανται να διαβιβάζονται συγκεντρωτικά ανά μήνα, εφόσον διαβιβάζονται μέσων των λογισμικών προγραμμάτων erp είτε μέσω της ειδικής φόρμας καταχώρησης

γ) αναλυτικά, ανά στοιχείο λιανικής, μέσω Παρόχου Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων στην Πλατφόρμα myDATA.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*