Ακης Σκέρτσος ο νέος προστάτης των εργαζομένων… – Cyberbullying κατά καθηγητών στην τηλεκπαίδευση: “Θα σκοτώσουμε τα παιδιά σου”

Οκτάωρο, υπερωρίες, Σκέρτσος, Μητσοτάκης

Ήταν γενικός διευθυντής του ΣΕΒ και ύστερα από πρόταση του Προέδρου των βιομηχάνων, όπως λέει ο αστικός μύθος, ο οποίος δεν έχει διαψευστεί, ο Ακης Σκέρτσος βρέθηκε δίπλα στον Κυριάκο Μητσοτάκη και όπως προκύπτει ταίριαξαν για τα καλά οι απόψεις στους στο νεοφιλελεύθερο πεδίο.

Και τώρα ούτε λίγο, ούτε πολύ θέλει να μας πείσει ότι ενδιαφέρεται για τους εργαζόμενους. Σαν να λέμε πρόδωσε τους βιομηχάνους των οποίων ήταν υπάλληλος και για χρόνια τον πλήρωναν και ξαφνικά είδε ταξικό φως αληθινό (βλέπετε υπάλληλος ήταν και είναι κι΄ αυτός και ξύπνησε μέσα του η ταξική συνείδηση) και…ηγάπησε σφόδρα τους εργαζόμενους, δηλαδή τους ταξικούς αντιπάλους των προηγούμενων αφεντικών. Είναι σαν να λέμε ένας ταξικός εξωμότης που επέστρεψε.

Και για όσους αμφιβάλλουν την αλλαγή αυτή τη δείχνει σε συνέντευξή του. Απαντώντας σε ερώτηση για το νομοσχέδιο για τα εργασιακά, ως ο μεγάλος προστάτης των εργαζομένων τώρα, λέει με έναν πραγματικά φιλεργατικό οίστρο:  «Χρειαζόμαστε ριζικές αλλαγές στην αγορά εργασίας που να προστατεύουν και να ενδυναμώνουν πραγματικά τους εργαζόμενους, με περισσότερο διαθέσιμο εισόδημα και με περισσότερο και πιο ποιοτικό ελεύθερο χρόνο. Αλλά και με ρυθμίσεις για τις νέες μορφές εργασίας που φέρνει η τεχνολογική εξέλιξη, δηλαδή την τηλεργασία και την εργασία μέσω πλατφόρμας, ώστε να υπάρχει καλύτερη ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής. Συνεπώς, ναι, θα υπάρξει προσπάθεια δυσφήμισης, αλλά πρέπει να απαντήσουμε με τη γλώσσα της αλήθειας, χωρίς ενοχικά σύνδρομα και να εξηγήσουμε με νηφαλιότητα και πειθώ τα οφέλη για τους ίδιους τους εργαζόμενους και τις νέες δουλειές που θα δημιουργηθούν».

Δηλαδή και προστάτης των εργαζομένων ο Ακης Σκέρτσος σε μία απάντηση που εσείς μπορείτε να πείτε ότι δεν είναι παρά ένα αφηρημένο φληνάφημα, χωρίς καμία αναφορά στο οκτάωρο, στις απλήρωτες υπερωρίες και στα άλλα δικαιώματα των εργαζομένων τα οποία παραβιάζονται βάναυσα από τις προτεινόμενες ρυθμίσεις.

Όμως, κι΄ αυτός θα εξηγήσει στους κακόπιστους που θέλουν να πληρώνονται οι υπερωρίες και όχι να τις τρώει το αφεντικό, χωρίς ενοχικά σύνδρομα (μην ντρέπεσαι Αρη Σκέρτσο που ήσουν γενικός διευθυντής του ΣΕΒ). Η εξήγηση θα δοθεί, όπως λέει με νηφαλιότητα και πειθώ στους εργαζόμενους που θα δουν να μειώνεται το εισόδημά τους.

Ο άπιστος Προβοκάτορας

ΥΓ1. Μήπως Ακη μου να αυξήσετε τους κατώτερους μισθούς ή να επεκτείνετε τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας; Λες έτσι δεν θα αυξηθεί το εισόδημα των εργαζομένων και ακόμα χειρότερα προβλέπεις ότι θα χειροτερεύσει η οικονομία και στο τέλος τη νύφη θα πληρώσουν πάλι οι εργαζόμενοι, που εσύ θέλεις να προστατεύσεις κόβοντας τις υπερωρίες…

ΥΓ2. Α, και κάτι τελευταίο Ακη μου. Εσύ τις πληρώνεσαι τις υπερωρίες ή μήπως ζητάς παραπάνω άδεια από τον Κυριάκο; Γιατί αν μάθω ότι τις πληρώνεσαι θα σε κατηγορήσω ότι δεν κοιτάς το συμφέρον σου και κάνεις κακό στον εαυτό σου…

 

Cyberbullying κατά καθηγητών στην τηλεκπαίδευση: “Θα σκοτώσουμε τα παιδιά σου”

Cyberbullying κατά καθηγητών στην τηλεκπαίδευση: "Θα σκοτώσουμε τα παιδιά σου"

Χωρίς να προστατεύονται ούτε στο ελάχιστο, πολλοί καθηγητές έγιναν έρμαιο εκφοβισμών και χυδαίων ύβρεων από αγνώστους κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης.

Μέσα στην παράνοια της επιδημίας του κορονοϊού αλλά και της διαδικασίας της τηλεκπαίδευσης (η οποία φυσικά ήταν κάτι πρωτόγνωρο) πολλοί, πολλές και πολλά δοκιμάστηκαν. Οι αντοχές των παιδιών. Οι αντοχές και η διαχειριστική επάρκεια των εκπαιδευτικών. Η ασφάλεια των μαθημάτων. Αυτό το τελευταίο έχει αγνοηθεί από τα περισσότερα ΜΜΕ.

Και όμως, κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης έλαβαν χώρα ουκ ολίγα περιστατικά εκφοβισμού, ακόμα και ακραίου, εκπαιδευτικών από αγνώστους οι οποίοι “εισέβαλλαν” στις ηλεκτρονικές αίθουσες και σκορπούσαν τον πανικό. Για πλάκα; Μπορεί. Για χαβαλέ; Ίσως. Το αποτέλεσμα πάντως ήταν το ίδιο. Η τρομοκράτηση των εκπαιδευτικών οι οποίοι ξαφνικά έπρεπε να φορέσουν στολή …χάκερ για να καταλάβουν από πού δέχονται τα χτυπήματα.

Το NEWS 24/7 συνομίλησε με εκπαιδευτικό η οποία, άθελά της, βέβαια βρέθηκε στο επίκεντρο τέτοιων περιστατικών στα σχολεία στα οποία διδάσκει. Παρά το γεγονός ότι κράτησε την ψυχραιμία της κατά τη διάρκεια των περιστατικών, η εν λόγω εκπαιδευτικός ένιωσε εντελώς απροστάτευτη και ιδιαίτερα προβληματισμένη από το επιεικώς χαμηλό επίπεδο ασφαλείας που προσέφερε σε εκπαιδευτικούς και μαθητές η πλατφόρμα της Cisco (Webex).

“Τα προβλήματα άρχισαν νωρίς εφέτος” μας ανεφέρει η Α. (σσ τα στοιχεία της βρίσκονται υπόψιν του NEWS 24/7). “Μόλις τον Νοέμβρη. Μία μέρα, το μάθημα ήδη βρισκόταν σε εξέλιξη. Διαπίστωσα ότι με το όνομα συγκεκριμένου μαθητή του τμήματός μου, είχε μπει στην ηλεκτρονική τάξη άλλο άτομο. Κάποια στιγμή αυτός ο άνθρωπος, για τον οποίο φυσικά δεν έχω ιδέα ποιος μπορεί να είναι, μου είπε επιτακτικά “κοίταξε, σε αυτόν που λείπει απουσία δεν μπαίνει. Αλλιώς θα κάψω το σχολείο και το σπίτι σου μαζί”.

“Συνέχισα να κάνω μάθημα και όταν αυτό τελείωσε επικοινώνησα με το μαθητή που έλειπε. Μου είπε ότι δεν είχε ιδέα για το ποιος μπορεί να είναι ο εισβολέας. Μίλησα κατόπιν και με άλλο μαθητή και μου είπε να μην ανησυχώ, γιατί το ζήτημα θα τακτοποιηθεί. Τι εννοούσε, δεν μπορώ να ξέρω”.

Οι απειλές σε πολλά σχολεία της χώρας απέκτησαν σχεδόν μόνιμο χαρακτήρα. Όπως και η εξύβριση χωρίς καμία αιτία: “Και αυτό παρατηρήθηκε έντονα. Την ώρα που περίμεναν στο λόμπι για να μπουν στην τάξη κάποιοι έβριζαν χυδαία. Χρησιμοποιούσαν ψευδώνυμα έχοντας πάρει τους κωδικούς μαθητών και έκαναν αυτό το πράγμα. Ήταν δύσκολο να το ακούει και να το διαχειρίζεται κανείς”.

Διαπόμπευση με αφίσες

Η Α. μας ενημερώνει και για άλλο σοβαρό περιστατικό στο οποίο, άθελά της, έλαβε μέρος μία συνάδελφός της. “Κατά τη διάρκεια του τηλεμαθήματος η συνάδελφος σήκωσε το χέρι της και φάνηκε ότι θέλει να το βάλει στη μύτη. Αμέσως κάποιοι με screenshot “τράβηξαν” τη σκηνή. Η φωτογραφία έδειχνε τη συνάδελφο σε μία πολύ άβολη στάση. Στη συνέχεια τυπώθηκαν δεκάδες αφίσες με αυτή τη φωτογραφία, τοιχοκολλήθηκαν στο σχολείο και η εκπαιδευτικός διαπομπεύτηκε μέχρι εκεί που δεν παίρνει. Συμπλήρωναν σχόλια στην αφίσα κάτω από τη φωτογραφία”. Πώς να ανοίξει στη συνέχεια την κάμερά της η συγκεκριμένη καθηγήτρια και πώς να συνεχίσει τη διαδικασία;

“Δεν υπήρχε καμία δικλείδα ασφαλείας, αυτό ήταν σαφές. Ακόμα και όταν λέγαμε στα παιδιά ότι μπορούν να εντοπιστούν μέσω του ΙP δεν έδειχναν να κατανοούν τη σοβαρότητα της κατάστασης. Και εδώ θα πρέπει να υπογραμμίσω ότι πήραμε ελάχιστη βοήθεια από τους γονείς. Όταν τους αναφέραμε συγκεκριμένα περιστατικά αρνήθηκαν να πιστέψουν ότι τα παιδιά τους κάνουν τέτοια πράγματα.

Έτσι παρατηρήθηκαν φαινόμενα απίστευτων απειλών. Μπήκαν σε μάθημα και απείλησαν χυδαιότατα καθηγήτρια λέγοντάς της ότι θα σκοτώσουν την ίδια και τα παιδιά της μέσα στο σπίτι της. Η γυναίκα τρομοκρατήθηκε, δεν μπορούσε να δουλέψει για μέρες. Δεν υπήρχε καμία προστασία”.

Και οι διευθυντές των σχολείων; “Δεν έκαναν κάτι ιδιαίτερο ούτε υπήρχε κάποια κεντρική ντιρεκτίβα από το Υπουργείο για το πώς αντιμετωπίζουμε τέτοια περιστατικά. Προσωπικά εγώ δεν προχώρησα σε καταγγελίες. Άλλοι συνάδελφοι κατήγγειλαν, έφτασαν μέχρι τη δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος, αλλά δεν μπορώ να ξέρω αν εξιχνιάστηκε έστω και μία υπόθεση απειλής ή εξύβρισης”.

Ερωτηματικά για τη στάση του Υπουργείου

Όπως γίνεται αντιληπτό από τα παραπάνω, τα περιστατικά είναι πολύ σοβαρά για να αδιαφορήσει κανείς. Με δεδομένο ότι δεν αποκλείεται καθόλου η τηλεκπαίδευση να ξαναχρειαστεί στο άμεσο ή όχι μέλλον, το Υπουργείο και ο πάροχος της πλατφόρμας οφείλουν να πάρουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για να προστατεύσουν διδάσκοντες και διδασκόμενους από ανοίκειες επιθέσεις.

Άραγε, το Υπουργείο Παιδείας, γνωρίζει συγκεκριμένα περιστατικά εκφοβισμού που έλαβαν χώρα στη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης; Και αν γνωρίζει, φρόντισε να ενημερώσει σχετικά την εταιρεία-πάροχο της πλατφόρμας, αλλά και την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα;

Η Αρχή, αν πράγματι έχει λάβει γνώση τέτοιων περιστατικών, πώς ενήργησε;

Τα ερωτήματα πρέπει να απαντηθούν πειστικά και άμεσα. Έτσι και αλλιώς, οι σκιές που πλανώνται πάνω από την τηλεκπαίδευση και έχουν άμεση σχέση με την ασφάλεια των υποκειμένων (περίπου 1,5 εκ μαθητές και εκπαδευτικοί) δεν έχουν ακόμα διαλυθεί.

Το Υπουργείο δεν έχει δώσει πειστικές απαντήσεις, γιατί έδωσε το δικαίωμα στη Cisco να διαχειρίζεται, όπως η ίδια θέλει, τα μεταδεδομένα 1,5 εκ χρηστών. Και η Αρχή δεν έχει εκδώσει ακόμα την τελεσίδικη απόφασή της για τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης, αν και έχουν περάσει 13 μήνες από την πρώτη εφαρμογή της στην επικράτεια.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*