Η κατάρτιση των ανέργων θα γίνει σε ψηφιακές και «πράσινες» δεξιότητες
ΟΑΕΔ: Έρχεται νέο επίδομα 1.000 ευρώ από την ΔΥΠΑ, για ανέργους του ΟΑΕΔ, σύμφωνα με πληροφορίες του Dnews. Ποιοι είναι οι ωφελούμενοι και πώς θα το λάβουν.
Άμεσα θα ξεκινήσουν οι αιτήσεις για το νέο πρόγραμμα κατάρτισης σε ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες για 80.000 ανέργους που θα υλοποιήσει η ΔΥΠΑ, π. ΟΑΕΔ σύμφωνα με πληροφορίες του Dnews με νέο επίδομα έως 1.000 ευρώ
Οι άνεργοι που θα ενταχθούν και θα ολοκληρώσουν το πρόγραμμα θα λάβουν μέχρι 1000 ευρώ ως έκτακτο εκπαιδευτικό επίδομα.
Οι δικαιούχοι μετά την αίτηση τους θα λαμβάνουν voucher για να πραγματοποιούν την Κατάρτιση Δωρεάν, ενώ ταυτόχρονα θα παίρνουν και χρήματα (εκπαιδευτικό επίδομα).
Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται σε 100 εκατ. ευρώ με την χρήση πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης.
Πρόκειται για πρόγραμμα κατάρτισης σε δεξιότητες όπου οι επιχειρήσεις έχουν έλλειψη προσωπικού, όπως το ψηφιακό εμπόριο, τα logistics, το ψηφιακό marketing, αλλά και η ενεργειακή αναβάθμιση εγκαταστάσεων και η πράσινη επιχειρηματικότητα, με προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ για 80.000 ωφελούμενους.
Όπως ανέφερε ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης τα προγράμματα κατάρτισης και επανακατάρτισης εργαζομένων και ανέργων που έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης με κονδύλια ύψους 1 δισεκατομμυρίου ευρώ αποσκοπούν μέχρι το τέλος του 2025 να έχουν λάβει πιστοποιητικό ολοκλήρωσης προγράμματος κατάρτισης 500.000 ωφελούμενοι.
Σύμφωνα με τον διοικητή της ΔΥΠΑ Σπύρο Πρωτοψάλτη, οι ωφελούμενοι θα μπορούν να επιλέξουν το πρόγραμμα κατάρτισης που επιθυμούν με την ολοκλήρωση του οποίου θα πραγματοποιείται πιστοποίηση των γνώσεων. Η διάρκεια των προγραμμάτων ποικίλει από 50 έως 200 ώρες, όπου ο ωφελούμενος θα λαμβάνει 5 ευρώ για κάθε ώρα κατάρτισης. Το ελάχιστο επίδομα ανέρχεται σε 250 ευρώ και το μέγιστο ποσό στα 1.000 ευρώ.
Η κατάρτιση των ανέργων θα γίνει σε ψηφιακές και «πράσινες» δεξιότητες όπου οι επιχειρήσεις έχουν έλλειψη προσωπικού όπως ψηφιακό εμπόριο, εφοδιαστική αλυσίδα (logistics), ψηφιακό marketing, αλλά και ενεργειακή αναβάθμιση εγκαταστάσεων, έξυπνο σπίτι και πράσινη επιχειρηματικότητα.
Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η υποβολή προτάσεων για τα προγράμματα κατάρτισης που προτίθενται να υλοποιήσουν 13 επιλεγμένα Κέντρα Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) των ΑΕΙ και 168 επιλεγμένα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ) και έχουν αναρτηθεί στην ηλεκτρονική διεύθυνση: www.voucher.gov.gr/.
Ωφελούμενοι
Δικαίωμα συμμετοχής στη δράση έχουν άνεργοι οι οποίοι πληρούν κατ’ ελάχιστον τις κάτωθι προϋποθέσεις:
Να είναι εγγεγραμμένοι στα Μητρώα Ανεργίας του ΟΑΕΔ, ανεξαρτήτως αν λαμβάνουν επίδομα ανεργίας ή όχι
Να έχουν ηλικία άνω των 18 ετών.
Να είναι απόφοιτοι τουλάχιστον υποχρεωτικής εκπαίδευσης
Η κατάρτιση θα γίνει σε αντικείμενα που αφορούν τις ψηφιακές και τις πράσινες δεξιότητες. Η κατάρτιση θα πραγματοποιηθεί εξ αποστάσεως στο 65% και στο 35% δια ζώσης. Στόχος της δράσης είναι η αποτελεσματική διασύνδεση της κατάρτισης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και η ενίσχυση της απασχολησιμότητας των ανέργων για την ταχύτερη εργασιακή επανένταξή τους.
Οι υποκατηγορίες προγραμμάτων για τις ψηφιακές δεξιότητες που αναμένεται να υλοποιηθούν μεταξύ άλλων είναι:
ανάλυση μεγάλων δεδομένων, ανάπτυξη εφαρμογών για κινητά, ανάπτυξη εφαρμογών παγκοσμίου ιστού & ιστοσελίδων, ασφάλεια δεδομένων /gdpr & κυβερνοασφάλεια, βάσεις δεδομένων, βασικές ψηφ. δεξιότητες & εφαρμογές γραφείου, γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών (gis), γλώσσες προγραμματισμού, διαδίκτυο των πραγμάτων & μικροελεγκτές, διαχείριση έργων δίκτυα η/υ & δίκτυα κινητής τηλεφωνίας (5g), εκπαιδευτικές τεχνολογίες, επεξεργασία εικόνας & video, δημιουργία ψηφιακών εντύπων, εργαλειομηχανές cnc, εφοδιαστική αλυσίδα (logistics), ηλεκτρονικό εμπόριο, μηχανική μάθηση, μηχανογραφημένη λογιστική & οργάνωση αποθήκης, στατιστική επεξεργασία δεδομένων, συστήματα erp & διοίκησης επιχειρήσεων, τεχνολογία συστοιχιών (blockchain), υπολογιστικό νέφος & διαχείριση υποδομών δεδομένων (data centers), ψηφιακές δεξιότητες εξειδικευμένες σε διάφορους τομείς όπως στην μεταλλευτική και στις δομικές κατασκευές, στον αγροτικό τομέα, στον τουρισμό, στη ναυτιλία και στην υγειά, στο ψηφιακό marketing και στο ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων.
Οι υποκατηγορίες προγραμμάτων για τις «πράσινες» δεξιότητες που αναμένεται να υλοποιηθούν μεταξύ άλλων είναι:
ενεργειακή αναβάθμιση εγκαταστάσεων, έξυπνο σπίτι & έξυπνες πόλεις – εφαρμογές απομακρυσμένου ελέγχου, πράσινη επιχειρηματικότητα, οικολογικός σχεδιασμός, πιστοποίηση περιβαλλοντικών προτύπων, εκτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων ενός έργου, βιοκλιματικός σχεδιασμός & ενεργειακή απόδοση κτηρίων, αξιολόγηση του κύκλου ζωής προϊόντων, ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, μέθοδοι περιβαλλοντικής αποκατάστασης, στρατηγικές & ηγετικές δεξιότητες για τη στροφή προς την αειφόρο ανάπτυξη, χρήση νέων τεχνολογιών στην πράσινη οικονομία, τεχνικές πράσινες δεξιότητες αναλόγως του αντικειμένου της εργασίας, επιχειρηματικές δεξιότητες για την εκμετάλλευση των πράσινων ευκαιριών, γνώση – συναρμολόγηση – εγκατάσταση & χρήση ενεργειακών συστημάτων, διαχείριση αποβλήτων, ανανεώσιμες πήγες ενέργειας και κυκλική οικονομία.
Ποιοι θα λάβουν τα 1.000 ευρώ
Κάθε ωφελούμενος που θα ολοκληρώσει το πρόγραμμα Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής κατάρτισης και πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων, σύμφωνα με τους όρους της πρόσκλησης, δικαιούται να λάβει εκπαιδευτικό επίδομα, το οποίο ανέρχεται σε 5 ευρώ/ώρα κατάρτισης, μη συμπεριλαμβανομένων των ασφαλιστικών εισφορών.
Ο ωφελούμενος απαιτείται να ολοκληρώσει την κατάρτιση και να επιτύχει στις εξετάσεις πιστοποίησης, προκειμένου να λάβει το σύνολο του επιδόματος κατάρτισης.
Ειδικότερα, η καταβολή του εκπαιδευτικού επιδόματος στους ωφελούμενους γίνεται ως εξής:
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της κατάρτισης και τη συμμετοχή του ωφελούμενου σε εξετάσεις πιστοποίησης (ανεξαρτήτως του αποτελέσματος), ο ωφελούμενος δικαιούται ποσό που αντιστοιχεί στο 70% του συνολικά δικαιούμενου ποσού για το σύνολο των ωρών κατάρτισης του προγράμματος, αφαιρουμένων των απουσιών. Εφόσον επιτύχει στις εξετάσεις πιστοποίησης δικαιούται το 100% του συνολικά δικαιούμενου ποσού για το σύνολο των ωρών κατάρτισης του προγράμματος, αφαιρουμένων των απουσιών.
Η πληρωμή γίνεται άπαξ, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας κατάρτισης και της διαδικασίας πιστοποίησης και κατόπιν σχετικής ενημέρωσης, από τον Πάροχο Κατάρτισης, μέσω του πληροφοριακού συστήματος.
Οι ασφαλιστικές εισφορές, που αντιστοιχούν στο εκπαιδευτικό επίδομα του καταρτιζομένου, καλύπτονται από την επιταγή κατάρτισης και βαρύνουν τον πάροχο κατάρτισης, ο οποίος υποχρεούται στην εμπρόθεσμη καταβολή τους.
Θερίζει … η Κεραμέως ! Πέταξε 37.000 μαθητές εκτός AEI!
Από τους συνολικά 99.305 υποψηφίους, 61.682 υποψήφιοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ εισήχθησαν στα Πανεπιστήμια, στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, στην ΑΣΠΑΙΤΕ, στην ΑΣΤΕ, στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής, του Εμπορικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος.
Εκτός έμειναν 37.623. Αποκλείστηκαν! Να ’ναι καλά η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και τα κολέγια που θα αβγατίσουν την πελατεία τους. Το σλόγκαν: Με 8.000 μόρια δεν χωράς στο δημόσιο ΑΕΙ, με 8.000 ευρώ «χωράς και παραχωράς» στο κολέγιο. Αναλυτικότερα, μόλις το 68,83% των υποψηφίων επιλογής ΓΕΛ μπαίνει στα ΑΕΙ, με 22.449 να αποκλείονται. Η μεγάλη σφαγή έγινε στα ΕΠΑΛ όπου μένουν εκτός 11.216 από τους 17.619 μαθητές.
Η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής ήρθε απλά να φωτίσει τα τεχνητά εμπόδια που στήθηκαν φέτος ακόμα πιο ψηλά από πέρσι. Εκτός όλων των άλλων γνωστών δυσκολιών που συνδέονται με τις εξετάσεις, είχαμε τους συντελεστές της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, που πλέον «τρούπωσε» στις πανελλαδικές εξετάσεις και δημιούργησε εκατόμβες εξοστρακισμένων υποψηφίων, την πανδημία των διαφοροποιημένων συντελεστών βαρύτητας που «έχασε η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα», την αδυσώπητη εξεταστέα ύλη, ικανή από μόνη της να βγάλει νοκ άουτ όσους και όσες δεν έχουν να πληρώσουν ακριβά δίδακτρα σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα. Τι άλλο θέλει κανείς; Μην είμαστε και αχάριστοι!
Αν θέλει κανείς να αποκωδικοποιήσει το μήνυμα της θηριώδους περικοπής θέσεων εισακτέων θα πρέπει να πάει στις αναπαραστάσεις που δημιουργούνται στους εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές και γονείς οι οποίοι παρακολουθούν με δέος ως θεατές το μέλλον που προβλέπεται γι’ αυτούς. Ποιο είναι το μήνυμα; Στροφή με μεγαλύτερη ένταση και σε μεγαλύτερη έκταση στα φροντιστηριακά στέγαστρα, σκέψεις για εγγραφή στα κολέγια και για το τμήμα των μαθητών από φτωχά και αδύναμα νοικοκυριά μια φωνή: Πού πας, ρε Kαραμήτρο! Μάθε νωρίς την ταξική σου θέση!
Ετσι είναι! Στο κάτω κάτω της γραφής σε όποιον δεν αρέσει το νέο σύστημα, ας πάει σε κάποιο ξένο Πανεπιστήμιο. Τόσοι και τόσοι γόνοι της ελίτ αναγκάζονται να ξενιτευτούν! Δηλαδή η κόρη του πρωθυπουργού μας που ξενιτεύτηκε για να σπουδάσει σε Πανεπιστήμιο των ΗΠΑ; Ο ίδιος ο πρωθυπουργός μας; Η υπουργός Παιδείας που δεν σπούδασε σε ελληνικό Πανεπιστήμιο; Μην τα θέλουμε κι όλα δικά μας!
Μαύρα μαντάτα και για τα Πανεπιστήμια
Συνολικά πέρσι και φέτος έχουμε περίπου 25.000 κενές θέσεις στα ΑΕΙ. Στο βάθος δεν περιμένει… κήπος αλλά η «Αθηνά» Νο 2 και η αρχή μιας νέας «χρυσής εποχής» για τα κολέγια, δηλαδή βαδίζουμε στην αποθέωση του ιδιωτικού τομέα και όποιος αντέξει. Ας δούμε όμως τα πράγματα με μια σειρά:
Οι χιλιάδες αυτές θέσεις εισακτέων που έμειναν κενές (σε συνδυασμό με τη «δράση των μετεγγραφών», που δρουν με τη λογική της «λιποαναρρόφησης») αποψιλώνουν περίπου 50-60 τμήματα, κατά βάση περιφερειακών Πανεπιστημίων.
Στο σημείο αυτό το ΥΠΑΙΘ, επιδέξια και αθόρυβα, με τη βοήθεια του τακτοποιημένου λόγου μιας νέας (;) μεταρρυθμιστικής σταυροφορίας, όπου σκόπιμα έχει υποκατασταθεί η αναζήτηση των αιτιών από τη διαπίστωση των αποτελεσμάτων, οδηγεί τον προβληματισμό της κοινής γνώμης να μοιάζει με τη θεωρία του πεπρωμένου στη θρησκευτική σκέψη, όπου οι άνθρωποι αναφωνούν «είναι θέλημα θεού» για να εξηγήσουν ή να δικαιολογήσουν μια ορισμένη εξέλιξη των πραγμάτων: Οσα τμήματα δεν έχουν «φοιτητές-πελάτες» πρέπει να κλείσουν ή να αναμορφωθούν.
Ετσι το ΥΠΑΙΘ νομιμοποιημένα θα σύρει τα «κενά» τμήματα στον «ανακριτικό» φακό της Εθνικής Αρχής για την Ανώτατη Εκπαίδευση (ΕΘΑΑΕ), η οποία, σαν έτοιμη από καιρό, αναμένεται να εισηγηθεί μείωση των πανεπιστημιακών τμημάτων της χώρας.
Είναι εξάλλου γνωστό ότι μετά την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής, μέσα στον Σεπτέμβριο, στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης του ακαδημαϊκού χάρτη, θα έχουμε «ζυμώσεις» μεταξύ της Ν. Κεραμέως και πρυτάνεων για τα 50 τμήματα που «καίγονται» από την ΕΒΕ.
Στον κόσμο της η υπουργός Παιδείας!
Κατά τα άλλα η υπουργός Παιδείας, στο δικό της σύμπαν, υποστήριξε ότι με το νέο σύστημα εισαγωγής, την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, «οι νέοι μας δεν εγκλωβίζονται πλέον στα Πανεπιστήμια» και επισήμανε τη μεγάλη και συστηματική προσπάθεια για να εκδοθούν όλα τα αποτελέσματα στις 28 Ιουλίου, από σεβασμό στην αγωνία των υποψηφίων και των οικείων τους και για να διευκολύνει τον προγραμματισμό δεκάδων χιλιάδων οικογενειών.
«Τα παιδιά μας έλαβαν τα αποτελέσματά τους μέσω μηνύματος (sms) στο κινητό, με σεβασμό απέναντι στον υποψήφιο και την αγωνία του».
Και συνέχισε απτόητη με λόγια παρηγοριάς: «Τα παιδιά είχαν την επιλογή μεταξύ του μηχανογραφικού για τα Πανεπιστήμια και τα δημόσια ΙΕΚ. Για πρώτη φορά θα πάει πολύς κόσμος σε ειδικότητες με μεγάλη ζήτηση στην αγορά. Να η εναλλακτική για τους νέους μας. Δεν είναι τυχαίο ότι πρώτα περάσαμε το νομοσχέδιο για την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Φέραμε πιο κοντά τις ανάγκες της αγοράς» συμπλήρωσε.