Έρευνα Alco: Τέσσερις στους δέκα εργαζόμενους δεν πληρώνονται τις υπερωρίες τους – Άρση lockdown: Αποφάσεις για μετακινήσεις και λιανεμπόριο σε Θεσσαλονίκη, Αχαΐα, Κοζάνη – Θέατρο του παραλόγου! Αξημέρωτα ο Μητσοτάκης θαυμάζει τα 40…νοικιάρικα λεωφορεία (video)

Το 52% των εργαζομένων αναφέρει ότι εργάζεται παραπάνω από το κανονικό ωράριό του σε εβδομαδιαία βάση

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία για την τήρηση της εργατικής νομοθεσίας σύμφωνα με την έρευνα της Alco για το Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που έδωσαν στη δημοσιότητα η ΓΣΕΕ και το Ινστιτούτο Εργασίας, το 39% των εργαζομένων που εργάζεται υπερωριακά δηλώνει ότι δεν αμείβεται για τις υπερωρίες του, ενώ σχεδόν καθολική με 73% είναι η απαίτηση των εργαζομένων να πληρώνονται τις υπερωρίες τους αντί να λαμβάνουν άδεια ή ρεπό.

Η ειδική θεματική έρευνα κοινής γνώμης απευθύνεται σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα για την καταγραφή-μέτρηση και τη συγκριτική αποτίμηση δεικτών κλίματος αναφορικά με την εξέλιξη των αμοιβών, την ασφάλεια της θέσης εργασίας τους, τον χρόνο εργασίας και την πληρωμή της υπερεργασίας.

Τα ευρήματα που προκύπτουν είναι:

  • Το 52% των εργαζομένων, αναφέρει ότι εργάζεται παραπάνω από το κανονικό ωράριό τους σε εβδομαδιαία βάση.
  • Από αυτούς το 25% δηλώνει ότι εργάζεται παραπάνω από 1-3 ώρες
  • Το 17% δηλώνει ότι εργάζεται παραπάνω από 4-6 ώρες
  • Το 4% δηλώνει ότι εργάζεται παραπάνω από 7-8 ώρες
  • Το 6% δηλώνει ότι εργάζεται παραπάνω από 9 ώρες και πάνω

Alco

Το 39% των εργαζομένων που εργάζεται υπερωριακά δηλώνει ότι δεν αμείβεται για τις υπερωρίες του.

Alco

  • Από αυτούς το 52% των εργαζομένων που απασχολούνται με πλήρη απασχόληση δηλώνουν ότι δεν αμείβεται για τις υπερωρίες του και αντίστοιχα το 24% των εργαζομένων που απασχολούνται με καθεστώς μερικής απασχόλησης.

Σχεδόν καθολική με 73% είναι η απαίτηση των εργαζομένων να πληρώνονται τις υπερωρίες τους αντί να λαμβάνουν άδεια ή ρεπό.

Alco

Το 60% των εργαζομένων μερικής απασχόλησης δηλώνουν ότι με βάση την σύμβασής τους εργάζονται πάνω από 20 ώρες την εβδομάδα

  • Από αυτούς το 36% δηλώνουν ότι εργάζονται από 21-30 ώρες

Το 24% δηλώνουν ότι εργάζονται από 31 – 35 ώρες.

Τα υπόλοιπα ευρήματα της έρευνας καταγράφουν ανάλογες, ελαφρώς βελτιωμένες, απόψεις με αυτή του Ιανουαρίου του 2021. Συγκεκριμένα:

  • Το 53% των ερωτηθέντων εκφράζει απαισιοδοξία για την πορεία της χώρας στους μήνες που έρχονται.
  • Το 35% των εργαζομένων δηλώνουν απαισιόδοξοι για τη διατήρηση της θέσης εργασίας τους και το 56% δηλώνουν αντίστοιχα αισιόδοξοι.

Alco

 

Άρση lockdown: Αποφάσεις για μετακινήσεις και λιανεμπόριο σε Θεσσαλονίκη- Αχαΐα -ΚοζάνηΘεσσαλονίκη lockdown

Συνεδριάζουν σήμερα Παρασκευή οι λοιμωξιολόγοι – Στο μικροσκόπιο τα καταστήματα σε Θεσσαλονίκη, Αχαΐα, Κοζάνη και οι διαδημοτικές μετακινήσεις με αυτοκίνητο

Lockdown– Στο κυβερνητικό επιτελείο λένε ότι έχουν πλέων αντιληφθεί την κόπωση των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων, μετά τις επαναλαμβανόμενες αποτυχίες. Σημειώνεται, πως τα καταστήματα σε όλη την υπόλοιπη χώρα εκτός από τις 3 προαναφερθείσες περιοχές, έχουν ανοίξει με αυστηρούς περιορισμούς, προκειμένου να τονωθεί ο κλάδος του λιανεμπορίου, ο οποίος έχει πληγεί σε μεγάλο βαθμό από τις επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊού.

Υπενθυμίζεται πως τα καταστήματα άνοιξαν την περασμένη Δευτέρα μόνο με ραντεβού ενώ η μετακίνηση των πολιτών στα καταστήματα επιτρέπεται με αποστολή SMS στο 13032, το οποίο ισχύει για τρεις ώρες και επιτρέπεται να σταλεί μόνο μία φορά την ημέρα.

Στην απόφαση της κυβέρνησης – έπειτα από την εισήγηση των ειδικών – να μην ανοίξουν τα καταστήματα σε Θεσσαλονίκη, Αχαΐα και Κοζάνη, οι καταστηματάρχες των τριών περιοχών ξεσηκώθηκαν και διαμαρτυρήθηκαν έντονα και σήμερα αναμένουν τις αποφάσεις των ειδικών για το αν θα μπορέσουν να ανοίξουν άμεσα ή αν ο αποκλεισμός τους θα παραταθεί.Ενα ακόμα ζήτημα που πιθανότατα θα εξετάσουν σήμερα Παρασκευή οι ειδικοί είναι οι διαδημοτικές μετακινήσεις με οχήματα και τις καθημερινές. Οι ειδικοί είχαν ξεκαθαρίσει πως το «άνοιγμα» των μετακινήσεων από δήμο σε δήμο τα Σαββατοκύριακα αποκλειστικά για άσκηση, ξεκίνησε πιλοτικά -με αποστολή SMS 6 στο 13033- και ήταν αυτό που θα έκρινε εάν το μέτρο θα ίσχυε και τις καθημερινές.

Σημειώνεται πως ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, με συνέντευξή του στο Star άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να επιτραπούν οι διαδημοτικές μετακινήσεις, όπως ισχύουν τα Σαββατοκύριακα, και τις καθημερινές. « Από το να συνωστίζεται ο κόσμος στην πλατεία της γειτονιάς του είναι πολύ καλύτερο να τον αφήσουμε να κάνει μια βόλτα στην παραλία ή να πάει στους ορεινούς όγκους της Αττικής, όπου δεν υπάρχει ουσιαστικά κανένας κίνδυνος μετάδοσης του ιού…Εφόσον δουλεύει καλά τα Σαββατοκύριακα μπορεί, πιστεύω, να γίνει και τις καθημερινές», είχε τονίσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ωστόσο, όπως έχει ξεκαθαριστεί από κυβερνητικούς αξιωματούχους, δεν αναμένεται να υπάρξουν άμεσα αποφάσεις για το αν θα επιτραπούν οι διαδημοτικές μετακινήσεις την περίοδο του Πάσχα, καθώς οι αποφάσεις θα παρθούν την τελευταία στιγμή και με βάση τα τότε επιδημιολογικά δεδομένα.

Αποφάσεις για εμβόλιο AstraZeneca

Τελικές αποφάσεις αναμένεται να λάβει σήμερα η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών για το εμβόλιο της AstraZeneca μετά τις περιπτώσεις παρενεργειών με θρομβώσεις που καταγράφονται σε όλη την Ευρώπη και έχουν προκαλέσει έντονη ανησυχία.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ethnos.gr αναμένεται να υπάρξει ηλικιακός περιορισμός και το εμβόλιο της AstraZeneca να χορηγείται μόνο σε άτομα άνω των 60 ετών. Πάντως προβληματισμός επικρατεί στην κυβέρνηση αλλά και στην Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών σχετικά με το τι θα γίνονται οι δόσεις που δεν διατίθενται στους πολίτες από ακυρώσεις ραντεβού.

Το σχέδιο για «Πάσχα στο χωριό»

Η ψυχολογική πίεση που έχουν δεχτεί τους τελευταίους μήνες οι πολίτες λόγω της παρατεταμένης καραντίνας αυξάνει την ανάγκη για Πάσχα στο χωριό ή το εξοχικό τους, καθώς η αλλαγή παραστάσεων κρίνεται αναγκαία δεδομένης και της βελτίωσης του καιρού.

Για το λόγο αυτό, το κυβερνητικό επιτελείο επεξεργάζεται ήδη σχέδιο, ώστε να μπορέσει ο κόσμος να μετακινηθεί με ασφάλεια, οργάνωση και μέτρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες το πλάνο της κυβέρνησης κινείται σε δύο άξονες: α) τον εμβολιασμό και β) τα self tests.

Τα έως τώρα δεδομένα αναφέρουν ότι:

Θα επιτρέπεται μόνο μία μετακίνηση/ένας προορισμός – χωρίς στάσεις ενδιαμέσως ή εκδρομές σε γειτονικές περιοχές. Δηλαδή θα υπάρξει σύσταση για αποφυγή άσκοπων μετακινήσεων και συνωστισμού και θα δημιουργηθεί δίχτυ προστασίας για τις πράσινες περιοχές που είναι καθαρές από κρούσματα.

Θα υπάρχει μια διαδικασία self testing, με δήλωση του αποτελέσματος σε ανάλογη πλατφόρμα, αντίστοιχη με αυτή για τους μαθητές. Στους πολίτες θα δίνεται έγγραφο/υπεύθυνη δήλωση για το αποτέλεσμα του τεστ.

Και επειδή είναι αδύνατο να ελεγχθούν όλοι οι οδηγοί, οι έλεγχοι στα διόδια θα είναι ιδιαίτερα αυστηροί.

Με δεδομένο ότι φτάσαμε τους 2 εκατομμύρια εμβολιασμούς, αναμένεται έως τα τέλη Μαΐου να έχουν γίνει 4,5 εκατ. εμβολιασμοί. Έτσι, μεγάλη μερίδα του πληθυσμού θα έχει αποκτήσει θωράκιση από τον ιό μέχρι το Πάσχα.

Το σίγουρο είναι ότι οι επόμενες εβδομάδες θα είναι καθοριστικές για τις όποιες αποφάσεις και αυτό γιατί οι λοιμωξιολόγοι αναμένουν ραγδαία αύξηση των διασωληνώσεων τις προσεχείς ημέρες, ενώ εκτιμούν ότι η αποκλιμάκωση των κρουσμάτων θα αργήσει να έρθει.

 

Θέατρο του παραλόγου! Αξημέρωτα ο Μητσοτάκης θαυμάζει τα 40…νοικιάρικα λεωφορεία (video)

Πρωθυπουργός, υπουργοί, υφυπουργοί, γενικοί γραμματείς και CEO πήγαν… άγρια χαράματα στο αμαξοστάσιο για να θαυμάσουν το έργο τους.

Πριν ακόμα καλά – καλά ανατείλει ο ήλιος, ο Κυριάκος Μητσοτάκης βρέθηκε στο αμαξοστάσιο του ΟΣΥ για να «θαυμάσει» το μέγα έργο της ενοικίασης 40 (!) λεωφορείων για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού που «θερίζει» στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Ο πρωθυπουργός, υπουργοί, υφυπουργοί, γενικοί γραμματείς και CEO περικυκλωμένοι από κάμερες και φωτορεπόρτερ περιηγήθηκαν περιχαρείς στα νοικιασμένα λεωφορεία, αυτοθαυμαζόμενοι για την ενίσχυση με 40 λεωφορεία μετά από ένα χρόνο πανδημίας των ΜΜΜ που αποτελούν εστία υπερμετάδοσης του κορονοϊού.

Πετυχεσιά!

Ορισμένες σκηνές που εκτυλίχθηκαν ήταν απείρου κάλλους με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να ενημερώνεται, όπως ακούγεται και στο βίντεο που ακολουθεί, ότι όλα τα λεωφορεία έχουν «ανοιγοκλεινόμενα παράθυρα». Μεγάλη επιτυχία!

Η χαρά των κυβερνητικών παραγόντων είναι τόσο μεγάλη που την Τετάρτη πήγαν για να παραλάβουν τα 40 νοικιασμένα λεωφορεία 7 άτομα, δηλαδή, σύσσωμη η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και οι πρόεδροι και διευθύνοντες σύμβουλοι ΟΑΣΑ και ΟΣΥ.

ΜητσοτάκηςΜητσοτάκηςΜητσοτάκηςΜητσοτάκης

(Φυσικά) με προβλήματα…

Το πρόβλημα είναι ότι τα απλά λεωφορεία των 12 μέτρων τα οποία νοίκιασαν έχουν μόνο δυο παράθυρα σε κάθε πλευρά και μόνο δυο πόρτες εκ των οποίων η μια πόρτα χρησιμοποιείται και για την άνοδο και για την κάθοδο των επιβατών λόγω πανδημίας.
Λεωφορεία συνώνυμα του συνωστισμού αφού εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς τι θα γίνεται όταν οι επιβάτες θα προσπαθούν να ανέβουν και να κατέβουν από μια πόρτα μέσα σε ένα όχημα με μόλις τέσσερα παράθυρα εν μέσω επέλασης της πανδημίας του κορωνοϊού.

Τα ίδιου τύπου λεωφορεία που κυκλοφορούν σήμερα έχουν συνολικά από οκτώ έως δέκα παράθυρα και όχι τέσσερα καθώς και τρεις πόρτες αντί για δυο.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*