Έρευνα: Οι Ευρωπαίοι κόβουν αεροπορικά ταξίδια, κρέας για την κλιματική αλλαγή – Παγκόσμιο Συμβούλιο Τουρισμού: Όχι στον εμβολιασμό ως προϋπόθεση για ταξίδια

Οι περισσότεροι Ευρωπαίοι που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν πως θα μειώσουν αεροπορικά ταξίδια και κρέας για να περιορίσουν την κλιματική αλλαγή

Έρευνα της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ/EIB) αποκάλυψε σήμερα, Δευτέρα 11 Ιανουαρίου, η πλειονότητα των Ευρωπαίων πολιτών σκοπεύει να κάνει λιγότερα αεροπορικά ταξίδια ενώ ήδη καταναλώνει λιγότερο κρέας, προκειμένου να βοηθήσει να αντιμετωπιστεί η κλιματική αλλαγή. Από τους 27.700 ερωτηθέντες στις 27 χώρες – μέλη της ΕΕ, το 74% δήλωσαν ότι σκοπεύουν να κάνουν λιγότερα αεροπορικά ταξίδια για περιβαλλοντικούς λόγους, μόλις αρθούν οι περιορισμοί της COVID-19. Σε αυτό το ποσοστό περιλαμβάνεται το 43% των ερωτηθέντων που δήλωσαν ότι αυτό θα το κάνουν σε μόνιμη βάση και το 31% των ερωτηθέντων που δήλωσαν ότι θα το κάνουν περιστασιακά.

Ο ευρωπαϊκός αεροπορικός κλάδος βρίσκεται στο μικροσκόπιο καταναλωτών και ρυθμιστικών αρχών για το αποτύπωμα άνθρακα που αφήνει, την ώρα που οι αεροπορικές εταιρίες βρίσκονται αντιμέτωπες με κατάρρευση της ζήτησης λόγω της πανδημίας. Σε ερώτηση εάν σχεδιάζουν να επιλέξουν το τρένο από το αεροπλάνο για ταξίδια μικρών αποστάσεων, το 71% των ερωτηθέντων απάντησαν καταφατικά.

Στην έρευνα της ΕΤΕπ, που διενεργήθηκε τον Οκτώβριο – Νοέμβριο του 2020, το 66% των Ευρωπαίων δήλωσαν ότι ήδη καταναλώνουν λιγότερο κρέας για να βοηθήσουν να αντιμετωπιστεί η κλιματική αλλαγή και επιπλέον 13% ότι σχεδιάζουν να το κάνουν. Τα lockdowns που επιβλήθηκαν λόγω της πανδημίας της COVID-19 είχαν ως αποτελέσματα τη μείωση των παγκόσμιων εκπομπών CO2 το 2020 συγκριτικά με τα τελευταία χρόνια, αλλά η περυσινή χρονιά και πάλι κατετάγη μεταξύ των θερμότερων που έχουν καταγραφεί – γεγονός που τονίζει την ανάγκη για ταχύτερη ανάληψη δράσης προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές και να αποφευχθεί μια καταστροφή αύξηση της θερμοκρασίας μελλοντικά.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ – ΜΠΕ, η ΕΕ σχεδιάζει ένα μεγάλο πακέτο νέων πολιτικών για την αντιμετώπιση της ρύπανσης, συμπεριλαμβανομένων μέτρων όπως η αναβάθμιση κτιρίων προκειμένου να είναι λιγότερο ενεργοβόρα, η υποχρέωση των αυτοκινητοβιομηχανιών να πληρούν αυστηρότερα πρότυπα για τους ρύπους και η επιβολή υψηλότερου κόστους άνθρακα στα εργοστάσια. Οι Βρυξέλλες θέλουν επίσης να βοηθήσουν τους καταναλωτές να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές. Η ΕΕ έχει θέσει ως στόχο να υπάρχουν 3 εκατ. δημόσιοι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030. Φέτος τίθεται σε ισχύ η απαγόρευση για τα πλαστικά καλαμάκια και μαχαιροπήρουνα μιας χρήσης.

«Οι πολίτες νιώθουν τον αντίκτυπο της κλιματικής αλλαγής και θέλουν η κλιματική κρίση να αντιμετωπιστεί με πρωτοφανή δράση», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της EIB Αμπρουάζ Φαγιόλ. Σύμφωνα με τον ίδιο, η EIB, ο χρηματοδοτικός βραχίονας της ΕΕ, μπορεί να βοηθήσει τους πολίτες να υιοθετήσουν φιλικές προς το περιβάλλον συνήθειες με τη χρηματοδότηση καθαρών μεταφορών με χαμηλές εκπομπές άνθρακα.

 

Παγκόσμιο Συμβούλιο Τουρισμού: Όχι στον εμβολιασμό ως προϋπόθεση για ταξίδια

Ταξίδι εν μέσω πανδημίας
Η επικεφαλής του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδίων και Τουρισμού εξέφρασε την έντονη αντίθεσή της στο ενδεχόμενο να αποτελέσει ο εμβολιασμός ενάντια στον κορονοϊό προϋπόθεση για ταξίδια στο εξωτερικό

Παρόμοιο με τις διακρίσεις στον εργασιακό τομέα είναι το να αποτελεί ο εμβολιασμός κατά του κορονοϊού προαπαιτούμενο για τα ταξίδια στο εξωτερικό και είναι κάτι που θα πρέπει να απορριφθεί, δήλωσε σήμερα η επικεφαλής του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδίων και Τουρισμού (WTTC). «Ποτέ δεν θα πρέπει να απαιτούμε τον εμβολιασμό για να πάρουμε μια δουλειά ή να ταξιδέψουμε», δήλωσε η Γκλόρια Γκεβάρα, διευθύνουσα σύμβουλος του WTTC στο πάνελ της διάσκεψης Reuters Next.

Καθώς οι κυβερνήσεις σπεύδουν να εμβολιάσουν τους πολίτες τους και να ανακόψουν την εξάπλωση του κορονοϊού, κάποιοι αρμόδιοι για τη χάραξη πολιτικής έχουν προτείνει ότι ο εμβολιασμός θα πρέπει να αποτελέσει προϋπόθεση για τα αεροπορικά ταξίδια. Η Qantas Airways έχει ανακοινώσει ότι σχεδιάζει να εφαρμόσει μια τέτοια προϋπόθεση.

«Διαφωνώ εντελώς με την προσέγγιση της Qantas», δήλωσε η Γκεβάρα, της οποίας ο οργανισμός αντιπροσωπεύει έναν κλάδο ο οποίος αντιστοιχεί έως και στο 10% της παγκόσμιας απασχόλησης. «Εάν απαιτήσουμε τον εμβολιασμό πριν από τα ταξίδια, αυτό μας οδηγεί σε διακρίσεις». Τα πρωτόκολλα ασφαλείας των αεροπορικών εταιρειών και το φιλτράρισμα του αέρα στην καμπίνα του αεροσκάφους σημαίνουν ότι οι επιβάτες έχουν «λιγότερες πιθανότητες να κολλήσουν COVID σε ένα αεροπλάνο (απ’ ό,τι) σε ένα σούπερ μάρκετ», πρόσθεσε η ίδια. «Χρειάζεται να προστατεύσουμε τις ευπαθείς ομάδες και να θέσουμε ως προτεραιότητα τον εμβολιασμό γι’ αυτούς», σημείωσε.

Τα σχόλια της Γκεβάρα έρχονται σε αντίθεση με την πλειονότητα όσων παρακολουθούν το online πάνελ, οι οποίοι τάσσονται υπέρ της προϋπόθεσης του εμβολιασμού σύμφωνα με μια γρήγορη έρευνα από τους διοργανωτές της διάσκεψης. Ωστόσο, η Γκεβάρα βρήκε στήριξη στον διευθύνοντα σύμβουλο της AirAsia Group, Τόνι Φερνάντες, που δήλωσε ότι τα παγκόσμια πρωτόκολλα διενέργειας τεστ συνεχίζουν να είναι το «κλειδί» για την απελευθέρωση των ταξιδίων. Ο Φερνάντες δήλωσε πως σε κάθε περίπτωση είναι «απαισιόδοξος» για την ετοιμότητα των χωρών να δεχθούν η μία τα τεστ και τα πιστοποιητικά της άλλης, με πολλές ασιατικές χώρες να είναι επίσης πιθανόν να απαιτούν τον εμβολιασμό. «Υπάρχει τεράστια έλλειψη εμπιστοσύνης εκεί έξω», δήλωσε ο Φερνάντες. «Κάποιες χώρες θα πουν “Αυτό το τεστ PCR διενεργείται πραγματικά σύμφωνα με τα δικά μας πρότυπα;”. Οι κυβερνήσεις γίνονται ολοένα και πιο εθνικιστικές».